11 de novembre de 2014
11.11.2014

Lloret es queda amb la gestió de l'aparcament soterrat d'El Molí

Destinarà almenys 79.000 € per millorar l'espai i indemnitzarà el concessionari amb 62.800 €

12.11.2014 | 07:14

 

  • Ampliació de vorera a l'avinguda de Blanes
  • El ple de l’Ajuntament de Lloret també va acordar ahir, en aquest cas per unanimitat de tots els grups, el projecte d’urbanització de l’avinguda Vila de Blanes, entre la travessia dels Jardins i l’avinguda de Vidreres que tindrà un pressupost d’execució de 509.715,35 euros sense IVA. En concret, es tiraran a terra dues propietats per permetre ampliar una vorera que ara només fa 60 centímetres i que és un punt històric de perillositat per als vianants, com van reconèixer ahir tots els grups. Per fer-ho, caldrà expropiar dues parcel·les, una per valor de 203.104,21 euros i l’altre per 140.165,78 euros. Ara se sotmetrà el projecte a informació pública durant 30 dies. El debat polític va girar entorn de les indemnitzacions i al possible retard de les obres, ja que amb el propietari de la finca que només rebria 140.165 euros no hi ha acord i hi hauria la possibilitat que presentés un recurs als jutjats.

La gestió de l'aparcament subterrani d'El Molí tornarà a ser de l'Ajuntament de Lloret després de l'acord amb l'actual empresa concessionària, que tenia contracte fins al 2030. Així ho va aprovar ahir el ple amb el suport de CiU, PSC, ICV, PP i el regidor no adscrit i els vots en contra del grup del Millor.

La concessió es va fer efectiva el 1992 després d'unes obres i de donar la llicència d'explotació de l'aparcament de 105 places durant 38 anys (fins al 12 de febrer de 2030). La inversió que va fer l'empresa va ser de 354.291,77 euros.

A finals de 2013, el consistori va rebre el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Lloret (PMUS) on es posava de manifest "un important dèficit de places d'aparcament" en aquest sector. Així, es va considerar que gestionar l'aparcament podria millorar el dèficit de places.

Així, l'empresa i l'Ajuntament van arribar a un acord per rescindir la concessió, tot i que l'aparcament es troba en mal estat i calen unes obres que la concessionària no ha fet. Per un costat, el consistori ha d'indemnitzar l'empresa per l'import que li restava per amortitzar de la inversió inicial (142.244,61 euros). Tot i això, se li restaran 79.371 euros que són les obres bàsiques (sense comptar barreres, màquines de tiquets, etc.) per millorar l'aparcament i que s'encarregarà de fer el consistori. Per tant, es pagarà a l'empresa un total de 62.873,61 euros.

Aquest pagament va ser un dels motius del vot en contra del Millor. Marc Fuertes, va defensar que no és un "rescat" de la concessió sinó una "compra". Al seu parer, s'hauria d'haver requerit a l'empresa que fessin les obres de millora o, en cas contrari, se li retiraria la concessió per incompliment del contracte. També va demanar saber com es farà la gestió i si serà de rotació.

El portaveu del PSC, Joan Bernat, va recordar que hi havia una partida per recuperar la concessió tot i que va admetre que la indemnització era alta però entenc que "s'ha arribat a un acord i no s'ha d'allargar més", va explicar.

Des del PP, Enric Martínez, va celebrar l'acord però va demanar acordar amb els veïns i comerciants uns avantatges a l'aparcament que ajudin a dinamitzar la zona. Precisament, el regidor d'ICV-EUiA, Xavier Rodríguez, va recordar que és una demanda històrica dels veïns del barri i que les tarifes serien les aprovades en les ordenances fiscals de 2015.

El regidor d'ERC, Jordi Orobitg, i el regidor no adscrit també van insistir en el dèficit d'aparcaments.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema