L'edifici principal del Consell Comarcal de la Selva a Santa Coloma de Farners s'ampliarà el 2015. Aquesta és la previsió del govern de l'ens, que ahir va presentar el projecte davant els màxims responsables dels municipis de la comarca en el transcurs d'un Consell d'Alcaldes on, entre altres temes, també es va exposar el pressupost del pròxim any i la dissolució del Consorci de Benestar Social.

Precisament, les obres d'ampliació de l'edifici principal del Consell van lligades a la desaparició com a tal d'aquest últim consorci, la gestió del qual passarà a mans del Consell l'1 de gener. Segons va avançar ahir el president de l'ens, Salvador Balliu, el Consell s'ampliarà per la part del davant de l'actual edifici, just on ara hi ha un aparcament amb terra de pedres.

La intenció és que les obres puguin començar el febrer de 2015 i s'haurà de fer una licitació i un concurs públic. A més, encara no hi ha un pressupost tancat i definit per aquestes obres, però segons va explicar ahir Balliu podria rondar els 500.000 euros. Els diners d'aquestes obres sortiran d'un sobrant de prop de 700.000 euros que el Consell es va estalviar amb la desaparició de l'antiga empresa de recaptació GRS, que va entrar en fallida després de la seva implicació en el cas Manga. El Consell es va quedar la gestió de la recaptació i dels treballadors amb l'estalvi que ha comportat no haver de pagar a una empresa externa.

Qui ocuparà el nou edifici

Fins ara, els empleats del Consorci de Benestar Social treballaven en un local de lloguer, que es deixarà de fer servir i de pagar, i ocuparan un local en propietat del Consell Comarcal, a uns 50 metres de l'edifici principal, que ara fa servir l'àrea de Recaptació. Aquests últims són els que deixaran aquest local lliure i a disposició de Benestar Social perquè Recaptació i l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) es traslladaran al nou espai.

Així, en un sol edifici es concentraran els serveis més importants del Consell i amb l'ampliació es busca "millorar l'atenció al ciutadà" amb una sala "d'atenció personalitzada", va explicar Balliu, així com es "crea més estalvi, més servei i major eficiència", va dir.

Precisament, l'estalvi i una millor gestió és el que s'ha buscat amb la dissolució del Consorci de Benestar Social de la Selva, que passarà a mans del Consell. La mesura es va prendre en el marc de la nova llei d'administracions locals (ARSAL) de l'Estat i perquè el consoci era deficitari. Amb la gestió en mans del Consell, va defensar el president, hi haurà un "benefici".

En aquest sentit, Balliu va avançar també que el pressupost de 2015 del Consell Comarcal augmentarà precisament per la integració del Consorci de Benestar, que era un ens autònom del Consell amb un pressupost propi. A banda, Balliu va valorar positivament que per al pròxim any hi haurà una baixada de les taxes de recaptació que afecten els municipis.