L'Ajuntament de Blanes recuperarà a principis del mes de març la línia 2 d'autobusos que va eliminar l'any 2012 (juntament amb la línia 4 i la reducció d'horaris en altres línies) per estalviar i reduir el dèficit en el marc del Pla d'Ajust.

Les línies 2 i 9 tenien pràcticament el mateix recorregut (Ca la Guidó - Centre - Zona industrial) però en sentits de circulació contraris, un de pujada i l'altre de baixada. Amb l'eliminació el 2012 de la línia 2, la línia 9 va quedar -fins a l'actualitat- amb dos autobusos que feien el mateix recorregut i amb el mateix sentit de circulació (des de la Ciutat Esportiva, baixant fins a La Plantera i arribant a Ca la Guidó). Cada autobús tardava 40 minuts a fer el recorregut, de manera que, en haver-n'hi dos, la freqüència de pas era de 20 minuts.

Ara, un d'aquests dos autobusos es mantindrà a la L9 amb el mateix recorregut i petites modificacions: inici a l'estació d'autobusos, passant pel centre, pujant a Ca la Guidó, Ciutat Esportiva i baixant pel polígon i La Plantera. L'altre autobús farà el sentit contrari i serà la L2. L'inici serà Ciutat Esportiva, baixarà pel polígon i La Plantera, passant pel centre i pujant a Ca la Guidó. Així, ara hi haurà un autobús per a cada línia, de manera que la freqüència de pas a cada una de les línies serà de 40 minuts.

Segons l'alcalde, Josep Marigó, era "una demanda de la major part dels usuaris". Tot i que l'ideal serien "dos autobusos per línia", el canvi, va argumentar, "atén les majors demandes". Així, "un veí de Mas Florit ara podrà anar al centre" més ràpidament perquè el sentit de circulació nou l'afavoreix. Fins ara havia d'agafar el bus que pujava a la ciutat esportiva, baixar fins a la Plantera i anar al centre.

Ara, amb els nous sentits, l'espera a cada línia serà de 40 minuts. Per l'alcalde, però, "hi haurà un autobús cada 20 minuts", però cada vegada en un sentit de circulació diferent. L'alcalde va recordar que van exposar les propostes en una reunió informativa amb els usuaris els quals, va insistir, els havien manifestat la idea que "amb els mateixos autobusos de la L9, un fes la línia 9 i l'altre la 2 però en l'altre sentit", per afavorir la ruta d'alguns barris. S'han canviat alguns punts de parada i la intenció és començar la ruta de la L2 el 9 de març.