Les obres de prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar no començaran aquest mes de setembre com havia anunciat el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, sinó que la nova previsió és que ho facin a finals d'aquest any, segons han informat fonts de la conselleria. Les fonts han manifestat que aquest retard es deu a un procés d'explicació del projecte que s'ha fet als ajuntaments. També han concretat, com ja va anunciar aquest diari el passat mes d'agost, que la Generalitat està realitzant un nou estudi de mobilitat. La duració prevista de les obres és de dos anys.

El prolongament de la carretera C-32 ha motivat una oposició social canalitzada a través de la plataforma Aturem la C-32, que està en desacord amb el projecte ja que considera que els beneficis que pot aportar l'ampliació de la infraestructura no compensen la destrucció de territori per on ha de passar. Per exemple, diumenge van fer públic un estudi que van encarregar i que diu que del total de vehicles que un mes d'agost circulen fins a Lloret de Mar a través de la GI-600 i la GI-682, només el 14,41% dels vehicles serien potencials usuaris del tram d'autopista que es vol ampliar.

La plataforma defensa el desdoblament de les carreteres que van des de la sortida de l'actual de la C-32 fins a Lloret de?Mar i que passa per Blanes, les ja citades GI-600 i GI-682. El cost d'aquesta obra, d'acord amb un informe de Territori i Sostenibilitat seria de 48,8 milions d'euros, 22,2 milions més econòmica que la prolongació de la C-32, que puja 71 milions. El document de la Generalitat precisa que si s'optés per aquesta opció faria falta una anàlisi detallada de la seva viabilitat. En tot cas, aquesta l'hauria de pagar la Generalitat, mentre que la prolongació de l'autopista la pagarà Abertis.

Des de la plataforma s'insteix que l'ampliació de 6,5 quilòmetres de l'autopista és per resoldre una problemàtica de circulació que es dóna la meitat dels caps de setmana anuals i els mesos de juliol i agost, per la qual cosa vol que s'aposti pel desdoblament de les carreteres de Blanes a Lloret.

La Generalitat, però, preveu que la nova C-32 arribi a captar fins a 9.600 vehicles diaris, alleugerint d'aquesta manera el trànsit que -sobretot, a l'estiu- congestiona les carreteres locals que porten a Blanes i a Lloret de Mar. Un cop entri en servei, l'autopista hauria de permetre cobrir el trajecte entre els dos municipis en cinc minuts, reduint fins a cinc vegades el temps que es triga ara.