La Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes va allotjar la nit del dijous una intensa reunió per treballar les darreres propostes realitzades des de Ports de la Generalitat de Catalunya amb relació al Pla Especial del port de la localitat, on la competència és del Govern català. El projecte inclou modificacions tant en l'espai urbà com en els usos dels diferents ingredients i estructures que hi ha en tot aquest àmbit. Després de dues hores de reunió, en què van prendre part tant grups polítics municipals i Ports com la Confraria de Pescadors, el Club Vela i l'Associació de Veïns, els representants del Govern català van comprometre's que l'equip redactor refaci el projecte per presentar una nova proposta de consens a finals d'aquest mes.

El document de treball tractat a la reunió inclou diversos punts d'interès a tota la zona que abasta des del Club Vela fins la Punta de Santa Anna. Hi ha l'espai de l'Antiga Llotja, l'edifici de l'actual ?Confraria, les casetes dels pescadors, la nova zona portuària nascuda de l'ampliació inaugurada el juny del 2012, la futura zona d'atracament dels creuers turístics al nou espigó del Club Vela, el racó residencial on viuen els veïns, o bé la passera de l'espigó, per esmentar alguns dels àmbits que més debat van generar.

A la trobada, es van exposar qüestions de projectes executats que encara tenen pendents de fer petits detalls, com ara les obres per donar major protecció i seguretat a la passera d'accés que hi ha al final del nou espigó del Club Vela Blanes, on l'objectiu és que l'estiu del 2016 hi puguin atracar el màxim nombre de creuers turístics, tal i com estava marcat al Pla d'Usos. Segons es va avançar, aquestes obres es preveu que puguin estar enllestides la setmana vinent.

La rotonda que regula el trànsit d'accés a la zona portuària, a la cruïlla amb el passeig de la Mestrança, es vol substituir per una illeta triangular, i s'ampliaria la vorera dels vianants per donar major connectivitat al passeig en direcció al moll. També s'eliminaria un carril de circulació ja a l'interior, i es volen fer unes noves escales i millorar l'enjardinament.

Un extens capítol a part, que va generar la part del debat més interessant, va ser el dedicat a tractar la zona on hi ha l'Antiga Llotja dels Pescadors, un solar petit i una estació de càrrega d'un club submarinista. La proposta inicial és donar un ús cultural a l'antiga llotja, com per exemple un museu marítim o un aquari.

Per donar-li una necessària sostenibilitat econòmica, l'actual espai on hi ha el solar i l'estació de busseig es volia definir de nou perquè hi hagués un viver de la confraria on també es poguessin fer tasts de peix. Aquesta proposta, defensada per alguns grups polítics, la van rebutjar els veïns del port.

La Confraria va demanar que en els baixos del restaurant en desús des de fa molts anys -situat a la ?mateixa estructura de l'edifici on hi ha els despatxos i la nova llotja de la confraria- pugui obrir-s'hi un bar. L'objectiu és que els pescadors i mariners hi puguin fer el primer cafè a trenc d'alba, quan els primers vaixells tornen o surten a feinejar.

La protecció de la punta de Santa Anna i millorar-hi l'accessibilitat dels vianants; la recuperació del passeig per a vianants que hi havia dalt de l'espigó que permetia arribar fins a la punta; o la instal·lació de guixetes temporals a l'esplanada del port per vendre tiquets per fer trajectes xàrter d'embarcacions, són altres temes que es van tractar a la reunió.