L'assemblea de la plataforma Aturem la C-32, contrària a la prolongació de l'autopista fins a Lloret de Mar, va acordar ahir exigir als ajuntaments de Lloret i de Blanes que compleixin el compromís que van adquirir a través d'acords de ple de celebrar la consulta popular sobre aquest projecte. Alhora, volen que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, aturi fins a la votació popular la tramitació que va anunciar dijous perquè les obres comencin el proper maig. La plataforma compta amb el suport de Catalunya Sí Que Es Pot, el diputat de la qual Marc Vidal va anunciar ahir que el grup parlamentari de la formació presentarà una proposta de resolució al Parlament per aturar els acords presos per Vila i els governs de Lloret, Blanes, Tordera i Tossa de Mar fins a la celebració de les consultes.

Un dels portaveus de la plataforma, Jordi Gaitan, va lamentar que els governs de Lloret i Blanes «traeixin l'esperit del ple» en arribar a un acord amb Vila malgrat que el projecte està pendent de la consulta i que la ciutadania es pronunciï». I va afegir que «podem entendre» que els alcaldes de Lloret i Blanes estiguin d'acord amb les obres, però el pacte que van tancar amb el conseller «no té cap moral ni respecte els valors de la democràcia».

L'assemblea d'Aturem la C-32 també va acordar presentar un recurs de nul·litat contra la ponència ambiental del 2010 que avalava l'estudi d'impacte ambiental del 2001 perquè la vigència d'aquest document -l'estudi d'impacte ambiental- és de com a màxim sis anys, de manera que la plataforma considera que se n'hauria de redactar un de nou.

Per la seva part Vidal va assegurar que el govern català en funcions «incompleix la llei» quan compromet uns pressupostos futurs. «Ens hauran d'explicar quins interessos hi ha al darrere perquè un govern en funcions incompleixi la llei adoptant acords transcendents pel territori i comprometent els pressupostos futurs de la Generalitat», va dir. En el mateix sentit s'havia manifestat dijous l'exconseller de Medi Ambient per ICV, Salvador Milà, que va afirmar que l'actual govern està deslegitimat per prendre aquests acords pels arguments que va reproduir Vidal. Milà va concretar que el pacte del dijous vulnera l'article 27 referent a les atribucions del govern en funcions. L'exconseller també va recordar que la Generalitat pot acabar pagant la prolongació de la C-32 si el trànsit de peatge -el tram de Blanes a Lloret serà gratuït- no s'ha incrementat en un import equivalent a la inversió que ha de fer Abertis per a l'obra.

Fonts del Departament van respondre que quan s'acabi la concessió el 2021 es veurà el saldo de l'obra i, si és negatiu per a l'empresa, el govern d'aleshores decidirà si s'amplia la concessió o es paga la diferència. Quant a les atribucions del govern en funcions, les fonts van concretar que no es va signar res, sinó que es va expressar una voluntat política de redactar el projecte de la ronda de Lloret de manera que no hi ha cap implicació amb pressupostos propers perquè l'obra és per al 2018.