La Direcció General d'Infraestructures dels Serveis Territorials de la Generalitat a Girona han informat que tancaran l'accés a les escales del pont que els vianants utilitzen per travessar la GI-682, una carretera que uneix Blanes amb Lloret de Mar, a la comarca de la Selva. Els veïns podran continuar creuant la via a peu utilitzant les rampes d'accés que té el pont. La passarel·la se la coneix popularment com el 'Pont Verd' i es va construir durant els anys 70. Ara fa nou anys es van invertir 300.000 euros en obres de millora però l'any passat el consistori ja va alertar a la Generalitat en detectar l'estat de deteriorament que començaven a patir les escales d'accés a l'estructura. Ara, la Direcció General estudiarà si substitueix aquest pont per un pas regulat de vianants, a nivell de carretera i amb semàfors, o si només encarrega una patida per fer treballs de restauració de les escales.

El pont es troba al punt quilomètric 6 d'aquesta carretera d'accés a la Costa Brava i serveix per connectar el barri de La Pedrera amb els de Mas Borinot i Valldolig. La passarel·la és coneguda popularment com el 'Pont Verd' ja que fins fa sis anys l'estructura havia conservat el color que tenia originàriament quan es va alçar pels volts dels anys 1970. Ara fa mes de nou anys es van dedicar 300.000 euros per millorar i restaurar el pont. No obstant això, l'any passat el consistori de Blanes va detectar que les escales del pont tornaven a presentar símptomes de deteriorament.

Per això, el consistori blanenc es va posar en contacte amb la delegació de la Generalitat a Girona per demanar-los una solució. Després d'analitzar-ho, el Govern va plantejar la possibilitat d'enderrocar tot el pont. Una opció que l'Ajuntament de Blanes va consultar amb les entitats veïnals dels barris afectats i amb els grups polítics amb representació municipal però no es va arribar a una conclusió definitiva. La gran majoria de les entitats i de les formacions polítiques no veien amb bons ulls l'enderroc. En aquell moment, la Generalitat també va proposar la possibilitat de substituir el pont per un pas de vianants amb semàfors.

Davant d'aquest panorama i l'avançat estat de degradació de les escales, aquesta passada setmana la Generalitat ha decidit tancar-les i, fins que es trobi una solució, els veïns hauran d'accedir-hi mitjançant les rampes d'accés. Paral·lelament, la Direcció General d'Infraestructures ha aprovat estudiar la possibilitat de substituir la passarel·la per un pas de vianants. El projecte es redactarà durant les properes setmanes i un cop finalitzat s'enviarà al Departament de Territori qui escollirà si licita les obres per enderrocar el pont o prefereix apostar per invertir una nova partida econòmica i allargar la utilitat de les escales entre un i dos anys, com a màxim. Actualment per travessar a peu aquesta carretera existeixen tres sistemes, una d'elles és el 'Pont Verd' i les altres dues són dos passos soterrats.