La Generalitat de Catalunya ha aprovat l'ordre d'estudi d'un projecte que preveu enderrocar el pont situat sobre la carretera que uneix Blanes i Lloret (GI-682) conegut popularment com el "pont verd", i crear un pas de vianants a nivell de terra regulat per semàfors.

Segons va avançar dissabte l'Ajuntament de Blanes, la Generalitat els va informar que en les properes setmanes es redactarà l'esmentat projecte i es transmetrà al Departament de Territori i Sostenibilitat des d'on, si es considera convenient, es procedirà a licitar les obres per a l'enderroc. "Des del consistori estem en contra que tirin el pont a terra, perquè aquesta carretera és molt transitada i temem que puguin produir-se molts atropellaments", exposava l'alcalde de Blanes, Miquel Lupiáñez.

Actualment, per travessar a peu la carretera d'accés a la Costa Brava d'un costat a l'altre al seu pas pel municipi de Blanes només hi ha tres infraestructures per garantir la seguretat dels vianants. A banda del pont verd, que serveix per connectar a peu el barri de La Pedrera-Carretera de Lloret amb els de Mas Borinot i Valldolig, hi ha dos passos soterrats. Un d'ells connecta el barri de Mas Florit amb el carrer Mas Vaixeller, a la Zona Industrial, i l'altre, els barris del Control-Horta de La Perla i Mas Enlaire amb els de Ca la Guidó i Mas Carolet. "Creiem que la gent optarà per travessar directament per la carretera i és molt perillós", remarcava Lupiáñez.

A aquesta passarel·la per a vianants es coneix popularment a Blanes com el Pont Verd perquè, fins a la rehabilitació que s'hi va fer l'any 2006, havia conservat aquest color que tenia originàriament, quan va ser alçat durant els anys 70. Les obres de millora que es van enllestir fa més de nou anys van anar a càrrec de la Generalitat, i van suposar una inversió de 300.000 euros.

L'any passat, després de detectar-se l'estat de deteriorament que començaven a patir les escales d'accés al pont, l'Ajuntament de Blanes es va posar en contacte amb la delegació de la Generalitat a Girona per demanar-los una solució.

Després d'analitzar la situació en què es trobaven, el govern català va plantejar com una primera possibilitat la demolició de l'estructura. L'Ajuntament de Blanes va consultar llavors aquesta opció alternativa amb les entitats veïnals dels principals barris afectats per la mesura, així com amb els grups polítics que llavors tenien representació municipal, sense que s'arribés a una conclusió definitiva. La proposta feta per la Generalitat ja preveia la substitució del pont per un pas de vianants regulat amb semàfors.

De moment, però, i a causa de l'estat de degradació avançat que pateixen les escales, que representen un risc per als vianants, la Generalitat va comunicar aquesta mateixa setmana al consistori blanenc que procedirà a restringir-ne l'accés i deixar-les, per tant, fora de servei.

Com a itinerari alternatiu per seguir accedint al pont, es podrà fer a través de les corresponents rampes d'accés que hi ha a tots dos costats, que romandran obertes. "Hem demanat a Carreteres que analitzin la possibilitat de dedicar una partida econòmica per reparar les escales i evitar així l'enderrocament", va explicar l'alcalde. Com a resposta, el Govern català va dir que analitzaria aquesta opció, però va advertir que seria per a manteniment -i no reparació- i per un període d'entre un o dos anys més.