Vilobí preveu iniciar la restauració del Molí de les Fonts aquesta setmana
L'Ajuntament va adjudicar el contracte d'obres del que ha de ser el futur centre d'interpretació del volcà de la Crosa per 120.970 euros

El Molí de les Fonts està ubicat al nucli de Salitja. / carles Colomer
Vilobí d'Onyar | R.A.
Els treballs de rehabilitació i adequació del Molí de les Fonts de Salitja, que albergarà el futur centre d'interpretació del volcà de la Crosa i el seu entorn, podrien començar aquesta mateixa setmana i tindrien una durada de quatre mesos, segons va confirmar ahir l'alcadesa de Vilobí d'Onyar, Cristina Mundet (GMI). El contracte d'aquestes obres es va adjudicar
el passat 21 de desembre de 2015, per acord de la Junta de Govern Local, a Excavaciones Ampurdan 2000, SL per un import total de 120.969,75 euros.
Així, segons el projecte de rehabilitació, les obres consistiran a adaptar l'espai interior i exterior i els seus accessos per poder, en un futur, equipar-lo amb els elements necessaris per ser utilitzat com a centre d'interpretació. Concretament, està previst construir el primer forjat, actualment inexistent; tancar les obertures de la façana i sanejar els murs interns, aïllar tèrmicament l'edifici, instal·lar-hi un lavabo adaptat o adequar el fossat de l'interior de l'edifici, per on circulava l'aigua que feia girar el molí, entre altres. Segons el document, el futur centre tindrà dues sales -una a cada planta- on s'hi podran realitzar petites exposicions i comptarà també amb una recepció i un punt d'informació turística. La planta baixa tindrà 59,85 metres quadrats, i la primera planta, 57,45 m?.
La primera fase del projecte es va executar el 2013 i va consistir en extreure 1.000 metres cúbics de fang de la bassa que hi ha a tocar del Molí.
- Ja se sap quin dia obrirà el nou Ikea de Girona
- Desallotgen un restaurant de Girona per un incendi de xemeneia
- Així estava el solar de darrere de la casa ocupada de Tomàs Mieres de Girona
- El coipú gegant que capta l'atenció dels vianants a Girona
- L’oposició de Ripoll afavoreix que s’aprovi el projecte de nova residència d’avis
- Girona concentra dos dels trams de carretera més perillosos de Catalunya
- Mor la conductora d’un cotxe en un xoc frontal amb una furgoneta a l’N-II a Biure
- Confirmat per la Seguretat Social: Aquests pensionistes perdran la paga si no presenten el document abans del 31 de març