La rehabilitació dels pisos «dels mestres» de l'antiga escola Carles Faust, que l'Ajuntament de Blanes vol destinar a emergències socials, serà més llarga i costosa del que s'havia previst inicialment. Així ho va constatar ahir l'alcalde, Miquel Lupiáñez (PSC) després de visitar els habitatges ubicats al carrer Vila de Lloret i que es van construir l'any 1970. «Ha estat decebedor, perquè esperàvem que estiguessin en molt millors condicions del què hem vist. Si bé n'hi ha uns que estan més bé que els altres, en general tots necessitaran uns arranjaments que no podem fer amb mitjans propis, per tant haurem de demanar pressupostos» va explicar el batlle blanenc, qui va poder apreciar que els pisos no s'ajusten a normativa a nivell de seguretat ni d'aïllament tèrmic, entre altres.

Així, segons el consistori, un cop es disposi del pressupost, es mirarà la possibilitat de poder arranjar almenys un dels pisos per a destinar-ho a ús social. De moment, el consistori ja havia destinat una partida de 10.000 euros amb aquest objectiu, i ha de fer els tràmits oportuns amb la Diputació de Girona per poder obtenir 6.000 euros més a través d'una subvenció amb la mateixa finalitat: disposar de pisos en condicions perquè les famílies que pateixen una emergència d'habitatge puguin entrar-hi a viure sense necessitat d'haver-los d'allotjar en pensions com fins ara. Dels nou pisos que hi ha actualment, quatre d'ells estan ocupats per membres de la comunitat educativa, mentre que els altres cinc són els que es volen destinar a usos socials.

L'Ajuntament també va avançar que la desafecció dels pisos, de propietat municipal però cedits al Departament d'Ensenyament, serà «imminent» i que es calcula un mes de marge per complir amb els tràmits burocràtics necessaris, per resoldre aquest procés iniciat l'abril de l'any 2014.

Paral·lelament, el consistori blanenc va assenyalar que ja estan negociant amb les entitats bancàries, Sereb i Bankia, per tal d'establir un conveni perquè cedeixin l'ús d'alguns pisos per a poder destinar-los a famílies amb emergències d'habitatge.