El 96% del frau elèctric de 2015 el va cometre grans empreses i particulars amb elevat nivell de consum, mentre que menys de l'1% es pot imputar a famílies de baixos recursos. La xifra la va donar Endesa quan va tancar les dades de 2015 en què va informar que el 80% d'aquest frau el van cometre diversos sectors industrials i de serveis, mentre que la resta es devia fonamentalment a particulars que tenen un elevat nivell de consum.

D'acord amb la Comissió Nacional dels Mercats i Competència (CNMC), el frau elèctric va costar uns 150 milions als consumidors espanyols. Actualment, la companyia elèctrica està fent diverses accions contra el frau en el subministrament amb l'ús d'equips especialitzats i aplicant avenços tecnològics en les seves xarxes intel·ligents. El 2015 van detectar més de 83.522 casos de frau, un 25% més que l'any anterior. La companyia elèctrica també subratlla el perill que això suposa per a persones que viuen a prop dels defraudadors perqué les instal·lacions manipulades no compleixen la normativa.