L´hotel Marina Sand de Lloret de Mar, antic Selvamar, també tenia punxada la llum. Així ho va denunciar ahir als Mossos d´Esquadra la companyia elèctrica Endesa, la qual en una nova inspecció realitzada ahir al matí va poder comprovar com aquest establiment de 243 habitacions i situat al número 51 de l´avinguda Vila de Tossa s´abastia il·legalment a través d´una escomesa del carrer, motiu pel qual la companyia va procedir a tallar el subministrament elèctric. Tot i això, l´hotel va seguir operatiu, ja que disposava d´un generador electrogen. Segons va informar Endesa, a aquest establiment ja se li havia tallat el subministrament el mes de desembre de 2015, ja que tenia un deute amb la companyia de 35.000 euros.

Amb aquest, ja són quatre els complexos hotelers denunciats per frau elèctric, després que dijous passat sortís a la llum el primer cas, el del Sun Village, arran de l´incendi que es va declarar al generador elèctric de gasoil del terrat i que, tot i que no va afectar les instal·lacions, va obligar a desallotjar 238 persones, entre clients i treballadors. Els altres dos complexos són el Savoy i el Mediterranean Sand, als quals Endesa havia tallat la llum el mes de febrer passat per acumular un deute de 32.000 euros. Aquest últim va ser clausurat dilluns passat i els seus hostes van haver de ser reallotjats en diversos hotels de la localitat selvatana.

Tots quatre hotels serien propietat dels l'empresaris locals José Luis Velasco Blanco i Alberto Velasco Briz, administradors de les societats Savoy Fenals SL i Sun Village SL. La primera d´aquestes societats, l´any 2014 va facturar 2.239.412 euros, i el 2013 va obtenir un benefici de 50.752 euros. La segona, l´any 2013 va facturar 1.382.987 euros i va obtenir un benefici de 135.745 euros.

En aquest sentit, la companyia elèctrica no va descartar ahir que en els pròxims dies es puguin realitzar noves intervencions, ja que seguiran investigant els possibles casos de subministrament elèctric il·legal.

Rebuig a «la mala praxi»

Per la seva part, l´Ajuntament de Lloret de Mar va informar ahir a través d´un comunicat, que ha realitzat «múltiples» reunions i gestions amb tots els implicats i les administracions competents per «gestionar la problemàtica» i que encara estan «pendents» del resultat de les negociacions entre les dues empreses per tal de poder convocar una trobada amb el comitè d´empresa dels establiments afectats i fer «una valoració de la situació generada per aquesta mala praxi». Així mateix, el consistori va especificar que s'està fent «tot el possible» perquè clients i treballadors resultin el «menys perjudicats possible». A més, el govern municipal va rebutjar «aquesta i qualsevol altra mala praxi» empresarial i va precisar que els quatre hotels que feien ús fraudulent de la xarxa elèctrica no pertanyen al Gremi d´Hotelers de Lloret.

D´altra banda, el consistori va criticar la gestió de la problemàtica que ha fet Endesa, de qui van assegurar que hauria «d´haver valorat els danys que provoca» als treballadors i als clients dels hotels afectats. «Els danys a la imatge no es limiten a la població on rauen els establiments sinó també a la indústria turística en general i a la imatge del nostre país», va lamentar l´Ajuntament en el comunicat, on van afegir que «es reserven el dret» a emprendre les mesures legals pertinents contra les empreses que perjudiquen la marca de Lloret.