La plaga del corc del suro causa 4 milions de pèrdues anuals
Presenten al Montseny, els treballs d'un projecte europeu destinat a millorar les suredes catalanes

La plaga del corc del suro («Coraebus undatus»). / Consorci Forestal de Catalunya
Arbúcies | ddg
El corc del suro (Coraebus undatus), causa 4 milions d'euros anuals a Catalunya. Així ho va explicar ahir el tècnic del Consorci Forestal, Josep Maria Tusell, durant la presentació dels treballs que s'estan realitzant des de fa dos anys en el marc del projecte europeu Life+SUBER, que té com a objectiu principal la implementació i transferència de tècniques innovadores de gestió forestal de cares al manteniment i millora de les suredes catalanes. Durant la presentació, que es va fer en dues finques del Montseny dels termes municipals d'Arbúcies i Sant Feliu de Buixalleu, es va poder comprovar in situ les trampes instal·lades per capturar el corc del suro, una plaga que malmet de forma considerable el suro, i en redueix la qualitat dràsticament. «Aquest és, de fet, un dels problemes principals de les suredes», va explicar Tussell, qui va afegir que «les pèrdues acumulades per culpa d'aquest paràsit s'eleven a 4 milions d'euros anuals a tot Catalunya». Actualment més del 80% de les 3.500 tones de suro que s'extreuen cada any als boscos catalans es venen per a rebuig, i d'aquest, més del 50% ve causat pels efectes del corc.
A una de les finques selvatanes visitades, s'hi van poder veure les 700 malles que serveixen per capturar l'adult viu del corc per tal d'aconseguir una feromona efectiva per al control de la plaga. A l'altre, es va visitar l'equip que realitza els treballs d'aclarida de sureda per reduir-ne la densitat.
Dues línies d'actuació
Coordinat pel Consorci Forestal de Catalunya, i amb la participació del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, Forestal Catalana S.A, Amorim Florestal S.A. i el Centre de la Propietat Forestal, el projecte Life+SUBER té una durada total de 4 anys i es duu a terme en 7 parcel·les de cadascuna de les zones sureres més importants del país: Montnegre-Corredor, Montseny-Guilleries, les Gavarres i l'Albera. Compta amb dues línies principals d'actuació: els treballs forestals per donar més vitalitat a les suredes i el control de plagues.
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- El secretari municipal va advertir Salellas que mantenir el cinema Truffaut en mans del Col·lectiu era il·legal
- Mor Josep Agustí i Ros, empresari històric de la construcció gironina
- Sabies que a Palamós hi ha una barraca amb una porta ben torta?
- Les imatges de la visita a Empúries de la família reial
- El Gironès, la Selva i la Garrotxa es troben entre les comarques de Catalunya on la vegetació està més seca
- Necrològiques del 15 de juliol de 2026
- Investiguen 66 persones per punxar la llum en 65 comerços gironins