Els veïns de la urbanització Residencial Park de Maçanet de la Selva no poden beure ni cuinar amb l'aigua de l'aixeta des del passat 2 d'abril perquè no és potable. Des de llavors, la situació continua sense resoldre's i l'empresa responsable del servei, Rec Madral, continua sense fer cap inversió per redreçar la situació. Durant aquest temps, l'ajuntament ha intentat pal·liar la situació repartint aigua als afectats. Primer ho va fer amb garrafes i -a partir del maig- a través d'un camió cisterna que passa dos cops per setmana. En total, ja ha repartit 500 m3 d'aigua potable als veïns (a la urbanització hi ha 1.700 comptadors donats d'alta) i ha gastat uns 9.000 euros. L'alcalde, Antoni Guinó, recorda que han contractat un advocat per tal que estudiï quines accions legals es poden emprendre per posar fi als problemes, que fa anys que s'arrosseguen. A més, ha lamentat que els veïns estan pagant els rebuts quan no tenen un servei de qualitat i assegura que se sent "impotent".

El problema de l'aigua a la urbanització de Residencial Park continua sense resoldre's. Des de fa pràcticament mig any, els veïns no poden usar l'aigua de l'aixeta per cuinar ni per beure. A més, asseguren que en alguns casos baixa tan bruta que els espatlla calderes i electrodomèstics. En les darreres analítiques, fetes fa aproximadament un mes, van tornar a sortir molt elevats els nivells de ferro, manganès i alumini i també els valors de terbolesa, que estan per sobre del que estableix la normativa.

L'alcalde, Antoni Guinó, lamenta que la situació és complicada perquè "tothom es passa la pilota calenta". Per una banda, remarca que el promotor de la urbanització és el propietari de la xarxa d'abastament i que, va ser aquest, qui va donar la concessió a Rec Madral per tal que subministrés aigua a la urbanització. Segons lamenta Guinó, Rec Madral no ha fet cap inversió per millorar el servei i, per això, estan estudiant quines accions legals emprendre. "Ho tenim en mans d'un advocat expert en la matèria que ja ha resolt amb èxit altres situacions similars a d'altres pobles", diu, esperançat, l'alcalde.

Des que es va donar el problema a l'abril, l'ajuntament ha estat subministrant aigua als veïns afectats. Va començar a fer-ho amb garrafes d'aigua i, des del maig, ho fa a través d'un camió cisterna que va tots els dimarts i dissabtes (de 10h a 13h) fa el repartiment a la zona esportiva de la urbanització. A més, en els casos de persones amb mobilitat reduïda, l'ajuntament fa repartiment a domicili.

Guinó remarca que l'ajuntament està avançant aquests diners i que ja porta gastats 9.000 euros en repartir 500 m3 d'aigua als afectats. Malgrat que té el compromís de l'ACA per pagar fins al 75% dels diners, apunta que encara no han rebut res. A més, també lamenta que els veïns estan pagant íntegrament els rebuts perquè sinó els tallen el servei i que ho han de fer malgrat que tenen una aigua que no és potable. "Els clients paguen, l'amo cobra i a sobre va dient que la culpa és de l'ajuntament perquè l'aigua és bona; això no s'aguanta per enlloc i s'ha d'acabar", ha manifestat.