La interposició d'un recurs especial de l'empresa Sarfa a la Generalitat pel concurs del nou contracte del transport urbà de Lloret de Mar retardarà la seva posada en marxa, segons ha lamentat el regidor de Transports lloretenc, Antonio Lorente.

El responsable municipal ha exposat que si la programació amb la que treballava el consistori era que el guanyador del concurs, l'empresa Barcelona Bus, del grup Sagalés, iniciés el servei abans de l'estiu, ara pot demorar-se fins després. «Fins a la resolució del recurs, no podem saber quan es posarà en marxa el nou contracte: setembre, octubre o novembre...», ha manifestat Lorente. Mentrestant, Transports Pujol, que ha ofert el servei els darrers 50 anys, el seguirà prestant fins que es pronunciï el tribunal de contractació.

La interposició del recurs per part de Sarfa ha estat al Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, un organisme que ha obligat a repetir diferents concursos de serveis, com el de les escombraries al municipi de Torroella de Montgrí. L'emissora de Nova Ràdio Lloret va avançar la presentació d'aquest recurs i les conseqüències que tindrà en la posada en marxa del servei prestat per Barcelona Bus.

Lorente ha explicat que en el concurs van participar-hi tant Barcelona Bus com Sarfa, i que es va imposar per un estret marge la primera. En aquest sentit, ha concretat que l'empresa del grup Sagalés va fer una oferta econòmica millor.

Segons ha afegit el regidor, el recurs de l'empresa que no ha obtingut el contracte demana que se li ensenyi la informació que Barcelona Bus va presentar de manera confidencial. En aquest sentit, el regidor de Transports ha manifestat que no entén el recurs de Sarfa atès que, al seu dia, no va impugnar el plec de condicions, que la documentació confidencial està reconeguda per la llei i que les dues empreses van entregar-ne.

Ara, a l'espera que el tribunal de contractació pública es pronunciï, Antonio Lorente lamenta que «els lloretencs són els perjudicats» per aquesta situació com a conseqüència del retard en l'entrada en funcionament del servei del nou contracte ja que que «tota la planificació queda bloquejada»: per exemple, l'Ajuntament i Barcelona Bus no poden signar el contracte i «tampoc sabem quan tardarà a arribar la resolució» de l'organisme de la Generalitat, que pot arribar a declarar nul el procés.

Contracte de quatre anys

L'adjudicació del contracte a Barcelona Bus es va fer el passat febrer amb un termini de quatre mesos per arrencar el servei, cosa que està paralitzada. L'oferta de l'empresa del grup Sagalés va obtenir la millor puntuació tant en les condicions tècniques com en les econòmiques, de manera que l'Ajuntament de Lloret li va concedir el contracte del transport urbà per una durada de quatre anys, prorrogable a dos més, i per un import de 229.550,01 euros (IVA a part).

Sagalés va oferir millores per un import de 230.000 euros, ha concretat Lorente. Dins d'aquesta xifra, s'hi inclouen una màquina expenedora automàtica de bitllets, informació i atenció a l'usuari a la terminal d'autobusos, equipament wifi, videovigilància als vehicles, panells informatius a les parades i sistemes d'informació del servei.

L'Ajuntament de Lloret de Mar va treure a licitació el transport urbà el juliol de l'any passat, quan el ple va aprovar el plec de condicions per un preu de 255.000 euros. El consistori ho va fer en compliment d'una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya del 2014 que declarava extingida la concessió a Transports Pujol.