Després de gairebé tres anys d'insistir incansablement, i amb més d'un any de retard, finalment els pobles del Ter Brugent recuperaran el servei d'ambulància durant 24 hores a partir del 23 de juliol. Així ho va comunicar el director territorial de Salut, Miquel Carreras, als alcaldes de les localitats afectades per la mesura, en una reunió que es va celebrar dilluns a la seu de la Generalitat a Girona. Fins ara, l'horari d'aquest servei era de vuit del matí fins a les dotze de la nit.

La lluita dels municipis del Ter Brugent per recuperar aquest servei va començar el novembre del 2015, quan Salut va anunciar que reduiria les hores a la meitat i que, per tant, només estaria activa en la franja diürna. A canvi, Salut va explicar que habilitaria nous vehicles d'intervenció ràpida a Santa Coloma i Salt que arribarien en 12 minuts en cas d'urgència.

Una retallada que, ja en aquell moment, i després d'estudiar diferents paràmetres, els alcaldes de Susqueda, Amer, Anglès, la Cellera de Ter, Osor, Sant Julià de Llor i Bonmatí, Sant Feliu de Pallerols i les Planes d'Hostoles no van veure clar, motiu pel qual van reclamar a Salut que no apliques la reducció horària. Finalment, i després de reunir-se amb els responsables del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i del Servei Català de Trànsit (CatSalut) els batlles van aconseguir que en lloc de dotze, fossin vuit les hores reduïdes.

Tot i aquesta petita victòria, els diferents municipis mai van deixar de reclamar la necessitat de recuperar el servei les 24 hores del dia i solucionar els problemes del transport sanitari no urgent. En els plens municipals dels diferents pobles es van aprovar mocions en aquest sentit, i cansats de la situació, el març del 2017, un centenar de veïns del Ter Brugent es van manifestar davant el CAP d'Anglès, on té la seu aquesta ambulància.

A finals de maig d'aquell any, Salut va anunciar als batlles que restabliria el servei en les «properes setmanes» després de detectar que començava una tendència a l'alça en el temps de resposta i perquè havien augmentat els serveis. Tot i això, aquest període es va anar prolongant durant els mesos següents a causa, segons Salut, dels «nombrosos tràmits administratius» necessaris per engegar el servei i l'aplicació de l'article 155.