Lloret de Mar acollirà demà la primera edició del Fòrum Turístic Business Tourism Market, un esdeveniment sobre turisme i noves tecnologies que comptarà amb ponents com el director general de l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, David Font, o el director general comercial de Vueling, David García. Un fòrum que, segons la presidenta de la Fundació Climent Guitart, Cristina Cabañas, es pot resumir en que «el wifi és tan important ara com l'aigua calenta en un hotel». Cabañas ha liderat la posada en marxa d'aquesta reunió, amb l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i EFE, convençuda que l'adaptació del sector a la irrupció d'internet és clau per a la seva supervivència.

La també presidenta del Grup Guitart Hotels, que col·labora en aquest fòrum, coneix àmpliament el canvi que ha suposat per a aquesta part destacada de l'economia espanyola l'arribada de les denominades noves tecnologies. «Va des de la manera com es fan les reserves, que abans eren sempre a través d'operadors turístics i, ara, en molts casos directament o mitjançant cercadors com Booking, fins a la interacció amb el client a l'hotel mitjançant els televisors intel·ligents», detalla.

Aquest fòrum tindrà com a escenari Lloret de Mar, que acaba d'obtenir una subvenció europea de més de 2,2 milions d'euros per implementar el seu projecte de destí turístic intel·ligent. «Tot el municipi ha de tenir wifi, enllumenat optimitzat i, fins i tot, hi haurà una experiència de projeccions a la platja, que es coneix com a mapping, una prova més de l'evolució també de les propostes per les quals s'interessen els turistes avui dia», relata Cabañas, que espera que el Fòrum BTM tingui continuïtat i que creixi en cada edició.