Un autocar sense passatgers i tres turismes van xocar ahir al migdia a la C-63 a Vidreres deixant un ferit crític i cinc persones en estat menys greu.

Segons va informar el Servei Català de Trànsit (SCT), el xoc es va produir cap a les dues del migdia al quilòmetre vuit de la C-63, una via coneguda com la carretera de la mort per la seva alta sinistralitat. Les primeres hipòtesis apunten al fet que l'autobús hauria enviat el carril contrari per evitar envestir un cotxe, i que durant aquesta maniobra hauria xocat contra una furgoneta, en la qual hi viatjava una dona embarassada. Fins al lloc s'hi van traslladar cinc patrulles dels Mossos d'Esquadra, sis dotacions de Bombers, tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i l'helicòpter medicalitzat. El ferit crític, que va ser excarcerat pels Bombers, i dues persones en estat menys greu van ser traslladades a l'hospital Josep Trueta de Girona, mentre que els altres tres ferits menys greus van ser atesos a l'hospital de Blanes.

Arran del sinistre viari, la carretera va estar tallada durant més de tres hores i tot i que es va fer desviament, es van registrar cues de fins a tres quilòmetres en els dos sentits de la marxa.

Una llarga llista d'accidents

La C-63 acumula una llarga llista d'accidents, molts d'ells mortals, un fet que ha generat manifestacions veïnals i reivindicacions polítiques per demanar a la Generalitat que hi executi millores. Un dels sinistres més greus es va produir el passat mes de juliol, quan un turisme va xocar frontalment amb una furgoneta en un revolt d'aquesta via, dins el terme municipal de Vidreres. A causa del sinistre, van morir quatre dels cinc ocupants del turisme, d'entre 25 i 29 anys. Dues de les víctimes eren de la localitat de Vidreres, una de Sils i una quarta de Salt. En aquest cas, els Mossos d'Esquadra van apuntar a «un excés de velocitat clar» com a causes del sinistre.

Aquest últim accident mortal va mobilitzar una vuitantena de veïns de la comarca selvatana que van tallar aquesta via durant un quart d'hora per exigir solucions a la Generalitat i acabar amb la que anomenen la «carretera de la mort». A més, els veïns van proposar diverses solucions per solucionar la sinistralitat com: posar rotondes a les entrades de les urbanitzacions, radars de tram o un tercer carril d'acceleració que permeti descongestionar els punts d'encreuament. A més, la majoria d'ajuntaments de la comarca selvatana van aprovar mocions en aquest sentit.

Per la seva part, el Departament de Territori es va comprometre a tenir enllestit al setembre del 2018 una proposta per millorar la seguretat a la C-63 de Vidreres a Lloret. Un projecte pel qual va preguntar fa uns dies, el diputat lloretenc Jordi Orobitg (ERC) i que segons la Generalitat, s'acabarà de redactar «aviat».