Abertis ha encarregat a l'empresa Dragados les obres de prolongació de la carretera C-32 entre Blanes i Lloret de Mar per un import de més de 65 milions d'euros (IVA Inclòs). Aquest grup va tornar a licitar el contracte el mes de febrer passat, a través d'Infraestructures Viàries de Catalunya (Invicat), que és filial d'Abertis, per un import de gairebé 65 milions d'euros (IVA inclòs).

Dragados és propietat, des de l'any 2002, de l'empresa ACS, qui, juntament amb Atlantia, va adquirir Abertis el novembre passat. La C-32 és una concessió de la Generalitat i per tant la licitació i adjudicació s'hauria de fer a través d'un procés públic.

Els treballs preveuen la construcció d'un tram de 6,7 quilòmetres d'un carril per sentit i un tercer carril reversible, segons les necessitats del trànsit. A més, el projecte també preveu dos túnels i cinc viaductes. L'actuació s'haurà de desenvolupar en un termini de 26 mesos.

La primera licitació per fer el perllongament es va fer el passat 2016, però el juliol de l'any següent el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va suspendre cautelarment l'execució de les obres arran del recurs de diferents entitats que consideraven que l'estudi informatiu, segons el qual es va aprovar la declaració ambiental l'any 2000, no es podia aplicar al projecte perquè s'havia canviat el traçat.

El segon intent es va produir el març del 2018, quan la Generalitat va iniciar de nou tota la tramitació administrativa per fer el perllongament de la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar sense haver canviat el traçat.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va anul·lar el procés que s'havia iniciat el 2000, que va acabar amb l'aprovació definitiva del projecte el 2016 i que el TSJC va decidir suspendre cautelarment. Paral·lelament, el desembre passat, la plataforma Aturem la C-32 va presentar un nou contenciós administratiu contra l'estudi informatiu del Govern català aprovat el març de 2018 per allargar la carretera.