08 de juliol de 2020
08.07.2020
Diari de Girona

El Consell Comarcal de la Selva recuperarà la gestió dels menjadors

La competència torna a l'ens un mes després que l'equip de govern (PSC, JxCat i IdS) la retornés a Educació

07.07.2020 | 23:48
El Consell Comarcal de la Selva recuperarà la gestió dels menjadors

Gir de 360 graus amb la gestió dels menjadors escolars a la comarca de la Selva. Ahir, el ple del Consell Comarcal va aprovar –gràcies a la majoria de l'equip de govern format per PSC, JxCat i IdS– recuperar les competències de la gestió dels menjadors escolars un mes després d'haver-hi renunciat.

Cal recordar que la gestió dels menjadors escolars és competència del Departament d'Educació, que l'any 2016 la va cedir al Consell Comarcal. El passat 22 de maig, el president del Consell, Salvador Balliu, va argumentar que la darrera regulació sobre la Llei d'acompanyament a la Llei de Pressupostos –aprovada el 24 d'abril al Parlament– era «poc clara» i permetia que les Associacions de Mares i Pares (AMPAs) poguessin concedir «sense cap mena de control adjudicacions que poden superar els 200.000 euros, perquè no hi ha cap control, són adjudicacions a dit».

Davant aquests fets, Educació va enviar un informe jurídic al Consell, argumentant la base legal sota la qual les AMPAs podien fer la contractació directa –contractant ells mateixos al personal necessari– o indirecta –fent un concurs públic per subcontractar el servei. Amb aquest informe sota el braç, Balliu va anunciar a principis de juny la intenció del Consell de recuperar les competències, argumentant que ja tenia la «garantia jurídica» que havia demanat i que ahir es va aprovar definitivament en la sessió plenària del Consell.

Balliu va defensar la decisió de renunciar a la gestió argumentant que «portàvem quatre anys demanant una garantia jurídica i no va arribar fins que no vam renunciar a la gestió del servei de menjadors. Ara queda clar que les AMPAs poden realitzar la concentració de manera directa o indirecta i que han de fer un concurs públic», va concloure.

Per la seva banda, el conseller comarcal d'ERC, Albert Ferrández, va titllar de «rebequeria» el retorn de les competències en el ple del mes de juny, va informar ACN.


La gestió de NORA

El plenari del Consell també va aprovar els comptes de l'any 2019 de l'empresa de residus NORA –propietat del Consell en gairebé un 80% i de l'Ajuntament de Blanes en un 20%– que presenta un resultat financer negatiu de 105.269 euros. Segons el balanç, l'empresa ha incrementat les despeses de personal en 1.224.102 euros envers l'any 2018. Interpel·lat sobre aquest aspecte, el president del Consell va argumentar que es deu a «l'increment de serveis que ha ofert l'empresa».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook