L'Ajuntament de Lloret de Mar ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu del nou ramal de la C-32 entre Tordera i Lloret i avala dues de les quatre alternatives proposades. En concret la 1 i la 2 perquè són les que tenen «un menor impacte ambiental» i «alhora redueixen el temps dels desplaçaments».

Segons va remarcar ahir l'alcalde del municipi, Jaume Dulsat, el projecte es «justifica» per la «necessitat de millorar les comunicacions amb Lloret, especialment el col·lapse que es genera en èpoques de màxima afluència» com l'estiu. L'estudi que Territori ha sotmès a informació pública contempla quatre propostes, dues mésrespecte a l'anterior procés d'informació públic i incorpora l'alternativa 0, que implicaria no fer el projecte.

Lloret creu que la proposta 1 i 2 generen menys impacte i una reducció de les emissions de CO2 i garanteixen la supressió de barreres limitadores de la mobilitat, com la GI-682 al seu pas per Lloret i Blanes. També defensa que el pla d'infraestructures de transport de Catalunya 2006-2026 defineix el traçat que s'ajusta a l'opció 2 com a prioritat per a la xarxa viària.

En aquest sentit, l'Ajuntament al·lega que les opcions 3 i 4 resulten «contradictòries» amb el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i el Pla d'Ordenació Urbana de Lloret perquè preveuen desdoblar la GI-682 «empitjorant l'efecte de barrera» i dificultant la creació d'una futura zona de baixes emissions prevista, entre d'altres. L'alcalde de Lloret també va destacar que «el govern municipal reitera la condició estratègica del projecte», del qual «depèn la viabilitat d'importants projectes d'inversió en el municipi, imprescindibles per a la seva revitalització».

La setmana passada va ser el seu poble veí, Blanes, qui es va pronunciar sobre la proposta d'allargament, rebutjant-la. El govern municipal va precisar que el motiu principal és el seu «gran impacte ambiental i paisatgístic» sobre el municipi. Des de l'Ajuntament exigeixen que la Generalitat valori la possibilitat de fer «l'Alternativa 4», una circumval·lació que preveu actuacions en diverses vies i que és menys agressiva amb el territori.