01 de desembre de 2020
01.12.2020
Diari de Girona

El trànsit de trens entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre

La via porta més de deu mesos tallada d'ençà que el temporal Gloria va esfondrar el pont sobre el riu Tordera

01.12.2020 | 15:58
El nou pont sobre la Tordera entre Malgrat i Blanes.

El trànsit de trens entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre. La via porta més de deu mesos tallada, d'ençà que el temporal Gloria va esfondrar el pont sobre el riu Tordera. Des d'aleshores, es presta servei alternatiu amb autobús. Ara, segons ha anunciat Adif, després que la infraestructura ja s'hagi reconstruït, s'hagin fet les proves de seguretat necessàries i s'hagi verificat tota la documentació preceptiva, els combois ja podran tornar a circular-hi a partir de dimarts vinent. Serà també quan acabin les afectacions a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet derivades de les obres a l'entorn de La Sagrera. Reconstruir el pont sobre la Tordera ha costat més de 10 milions d'euros (MEUR).

A partir de dimecres vinent, els combois de Rodalies tornaran a enllaçar Malgrat de Mar i Blanes. Així ho ha anunciat l'empresa pública Adif, després que ara fa pocs dies s'acabessin els treballs per reconstruir el pont damunt la Tordera.

La infraestructura va col·lapsar al gener, després que la borrasca Gloria incrementés el cabal del riu i la força de l'aigua s'emportés part del pont. Les obres per reconstruir-ho han durat des d'aleshores i han suposat una inversió de més de 10 MEUR.

L'operador d'infraestructures ha tornat a aixecar un nou pont. En total, mesura 221,3 metres de llargada i per cimentar-lo, els pilars s'han clavat a una fondària de fins a 45 metres. Per muntar la via, s'han fet servir 792 metres de carril, 633 travesses, 1.486 metres cúbics de balast, s'han muntat 1.200 metres de catenària i s'han estès 11.404 metres d'instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Adif subratlla que, arran de la complexitat dels treballs, es van mobilitzar "tots els recursos econòmics, tècnics i humans necessaris". Hi ha hagut fins a 40 operaris treballant per torns al llarg de 24 hores i caps de setmana i s'han destinat una desena de màquines a les obres de reconstrucció (entre pilotadores, excavadores, grues i bombes de formigonat).

Les obres es van enllestir aquest 7 de novembre. Des d'aleshores, s'han dut a terme les proves de seguretat de la infraestructura (es van fer passar tres locomotores de 300 tones damunt del pont) i ara també s'ha acabat de verificar tota la documentació preceptiva. Per això, s'ha donat llum verda al restabliment del servei de Rodalies (que presta l'operadora Renfe).

Malestar a Blanes

A partir de la setmana vinent, un cop els trens tornin a passar pel pont, s'acabarà el servei alternatiu d'autobusos que cobria aquesta part del trajecte de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet. L'anunci d'Adif arriba, precisament, pocs dies després que l'Ajuntament de Blanes expressés el seu malestar per la demora en la represa del servei.

L'alcalde, Àngel Canosa, va lamentar que a les portes de desembre, encara no s'hagués fixat cap data definitiva perquè els trens tornessin a circular pel pont. Canosa, a més, també va acusar Adif de no informar-los i va criticar que sempre fos el consistori qui hagués d'anar a darrera d'ells i de Renfe per demanar-los quan es restabliria el servei.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook