02 de desembre de 2020
02.12.2020
Diari de Girona

El servei de tren entre Blanes i Malgrat de Mar es restablirà el 9 de desembre

La connexió fa més de deu mesos que està interrompuda, després que el «Gloria» enfonsés el pont de la Tordera

02.12.2020 | 00:36
El servei de tren entre Blanes i Malgrat de Mar es restablirà el 9 de desembre

El trànsit de trens entre Malgrat de Mar i Blanes es restablirà el 9 de desembre. La via fa més de deu mesos tallada, d'ençà que el temporal Gloria va esfondrar el pont sobre el riu Tordera.

Des d'aleshores, es presta servei alternatiu amb autobús. Ara, segons ha anunciat Adif, després que la infraestructura ja s'hagi reconstruït, s'hagin fet les proves de seguretat necessàries i s'hagi verificat tota la documentació preceptiva, els combois ja podran tornar a circular-hi a partir de dimarts vinent.

Serà també quan acabin les afectacions a la línia Barcelona-Mataró-Maçanet derivades de les obres a l'entorn de la Sagrera. Reconstruir el pont sobre la Tordera ha costat més de 10 milions d'euros.

A partir de dimecres vinent, els combois de Rodalies tornaran a enllaçar Malgrat i Blanes. Així ho ha anunciat l'empresa pública Adif, després que ara fa pocs dies s'acabessin els treballs per reconstruir el pont damunt la Tordera. La infraestructura va col·lapsar al gener, després que la borrasca Gloria incrementés el cabal del riu i la força de l'aigua s'emportés part del pont.

Les obres per reconstruir-ho han durat des d'aleshores i han suposat una inversió de més de 10 milions. L'operador d'infraestructures ha tornat a aixecar un nou pont. En total, mesura 221,3 metres de llargada i, per cimentar-lo, els pilars s'han clavat a una fondària de fins a 45 metres. Per muntar la via, s'han fet servir 792 metres de carril, 633 travesses, 1.486 metres cúbics de balast, s'han muntat 1.200 metres de catenària i s'han estès 11.404 metres d'instal·lacions de seguretat i comunicacions.

Adif subratlla que, arran de la complexitat dels treballs, es van mobilitzar «tots els recursos econòmics, tècnics i humans necessaris». Fins ara hi ha hagut 40 operaris treballant per torns al llarg de 24 hores i caps de setmana i s'hi han destinat una desena de màquines a les obres de reconstrucció (entre pilotadores, excavadores, grues i bombes de formigonat).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook