La secció tercera de l'Audiència de Girona ha condemnat a 2 anys de presó una veïna de Santa Coloma per estafar més de 100 persones a través de la compra de bitllets d'avió. Més de 100 afectats l'havien contactat entre 2011 i 2015 perquè els gestionés els bitllets d'avió a països com Brasil, la República Dominicana, Burkina Faso o Mèxic, entre altres. En algunes ocasions es feia passar per treballadora d'alguna agència, i en altres manifestava als clients que treballava per compte propi. Tot i que els afectats pagaven els vols per avançat, de vegades només rebien els bitllets d'anada, d'altres tenia encàrrecs de grup i només en comprava una part, i també havia arribat a fer reserves de vols que després no es van fer efectives.

Durant la vista, la processada ha admès ser autora d’un delicte d’estafa agreujada en massa  i ha acceptat 2 anys de presó que no haurà de complir si paga 242.534,90 euros que li reclamen les víctimes com a quantitat estafada. Amb tot, la suspensió quedarà revocada si l'acusada comet algun delicte durant els pròxims 5 anys i si deixa de pagar la responsabilitat civil, els termes dels quals s'hauran de fixar durant el procés d'execució.

La vista s'havia de celebrar el maig, però es va suspendre.

Tot i que la part penal ha quedat resolta, amb sentència ferma, s'ha celebrat el judici per determinar si una de les agències on assegurava treballar té alguna responsabilitat de pagament subsidiària. Tant l'acusada com els responsables de l'agència han negat cap vincle laboral, però alguns clients han manifestat que havia actuat en nom de l'empresa. 

De fet, des de l'agència han assegurat que són una "víctima més" de la condemnada, ja que han acumulat un deute de 30.000 euros per operacions que la dona va fer a càrrec de l'agència sense l'autorització de la mercantil. 

Centenars d'afectats

Els estafats contactaven amb la processada perquè oferia bitllets "a bon preu". Durant el 2011 va perpetrar diverses estafes, així com als anys posteriors, però va ser el 2015 quan en va dur a terme el gruix. Entre els seus mètodes hi havia el de convèncer a les víctimes que amb la compra dels bitllets aconseguirien un descompte. És el cas d'una víctima que volia viatjar a la República Dominicana, i a qui va convèncer que pagués dos bitllets perquè així li abonarien l'import d'un dels vols i també el 25% del segon. A més, va demanar-li el número de la targeta de crèdit i el codi d'accés per pagar, fet que va fer que la processada fes diversos càrrecs per valor de 5.648,50 euros, dels quals 3.000 corresponen als dos bitllets i la resta van ser fets posteriorment. 

En altres casos els estafats només rebien part dels bitllets, com és el cas d'un matrimoni que es va assabentar pel boca-orella que la processada venia bitllets "molt econòmics", i van contactar amb ella el març de 2011 perquè els gestionés la compra de quatre bitllets al Brasil, així com desplaçaments interns. Tot i que van pagar-li 2.900 euros, només van obtenir part dels bitllets, i fins ara només han rebut 300 dels diners pagats.

Alguns dels afectats també són agències de viatges. És el cas d'una mercantil de Palma de Mallorca, que van rebre la comunicació d'un banc que assenyalava que la processada, que es presentava com a agent lliure, havia fet un pagament a favor seu a través d'un sobre. L'agència va emetre, pagar i entregar els bitllets per l'import que teòricament havien rebut, que eren 6.500 euros que en realitat no existien.