Busquen a Tossa per terra, mar i aire un desaparegut de 25 anys
És un britànic que va desaparèixer el mes d'abril al seu país, que la família sospita que estaria en aquest municipi i on ha aparegut la seva furgoneta

Tossa de Mar, en una foto d'arxiu. / Europa Press

Els serveis d'emergències busquen un home per terra, mar i aire a Tossa de Mar. És un britànic de 25 anys que va desaparèixer el mes d'abril i que la família sospita que estaria en aquest municipi, concretament a la carretera que va de Tossa fins a Sant Feliu de Guíxols.
El dispositiu de recerca va començar aquest dimecres pels volts de les vuit del vespre i hi participen els Mossos d'Esquadra, els Bombers i la Policia Local de Tossa de Mar.
Es va localitzar una furgoneta del desaparegut a la zona del mirador de Tossa de Mar i els Bombers la van obrir. A dins no hi havia rastre de ningú i a banda, com van confirmar els cossos d'emergències es trobava en un estat d'abandonament -fins i tot tenia teranyines- que fa sospitar que feia dies que estava aparcada a la zona. Com també van explicar alguns veïns als Mossos.
A prop d'un penya-segat
Des de la troballa del vehicle, s'ha intensificat la feina dels efectius d'emergències que busquen per terra, mai i aire al desaparegut.
A la zona hi ha un penya-segat i, per tant, és una àrea de difícil accés per terra, però s'han fet diverses batudes durant la nit per la zona. De moment no se l'ha localitzat.
Per part dels Mossos d'Esquadra ahir ja es va activar la Policia Marítima i membres de la Unitat de seguretat ciutadana de la comissaria dels Mossos de Blanes i per part dels Bombers, aquest matí de dijous s'han activat de nou i per ara tenen sobre el terreny -a les nou del matí- drons, la unitat canina així com un vehicle de comandament. Estan a l'espera de posar més gent sobre el terreny, es preveuen sis dotacions que si no hi ha canvi, s'incorporin i es faci recerca intensiva tant per la costa com per la zona muntanyosa de Tossa de Mar, indiquen des del cos d'emergències.
Connexió amb la Interpol
Aquesta desaparició va arribar als Mossos d'Esquadra a través de la Policia Nacional. En concret, la Interpol va informar aquest últim cos d'emergències que hi havia sospites que un ciutadà britànic que havia desaparegut a l'abril al Regne Unit podria ser per la carretera de Tossa, on es va localitzar la furgoneta. Sembla que hi havia algun sistema de geocalització que hauria permès la família ubicar-lo en aquesta zona de Catalunya.
- Compte si tens gos o gat: Europa aprova una nova llei amb data límit per complir-la
- Una jove investigadora de Llagostera participa en un descobriment clau sobre com es formen els embrions
- Creixen un 193% les sol·licituds de certificats de baptisme del segle XIX
- Aquestes empreses gironines són considerades un 'gran lloc per treballar
- Un esquiador ferit greu per una allau a Setcases
- Dues persones ferides, una en estat crític, en la col·lisió entre un camió i un turisme a la C-26, a Borrassà
- L'advocat i expresident dels Manaies de Girona Carles Mascort serà el pendonista d'aquest any
- 2.335 quilos de cable de coure comissats i dos veïns de Girona investigats en un control de la Guàrdia Civil a Fraga