Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Pep Prat pren l'alcaldia de Santa Coloma de Farners a Carme Salamaña amb els vots d'Independents de la Selva, ERC i CUP

Les tres formacions tiren endavant la moció de censura contra Junts i anuncien una nova etapa amb més transparència

Pep Prat agafa la vara d'alcalde de Santa Coloma de Farners després de guanyar la moció de censura contra Carme Salamaña

Pep Prat agafa la vara d'alcalde de Santa Coloma de Farners després de guanyar la moció de censura contra Carme Salamaña / Aleix Freixas (ACN)

Aleix Freixas / ACN

Aleix Freixas / ACN

Santa Coloma de Farners

Pep Prat (Independents de la Selva) és el nou alcalde de Santa Coloma de Farners després de prendre-li a Carme Salamaña (Junts) amb una moció de censura que s'ha aprovat amb el suport de la CUP i ERC. Aquest dilluns al migdia s'ha fet el plenari extraordinari on s'ha formalitzat l'acord entre els tres grups que formaven l'oposició i que ha permès treure del govern a Junts i PSC, que governaven en minoria. El nou alcalde ha anunciat que la nova etapa estarà marcada per la transparència i la comunicació i que intentaran revertir la situació amb la neteja, la recollida d'escombraries i els serveis socials. L'acord arriba un any i mig abans de les eleccions municipals.

La moció de censura presentada per les tres formacions a l'oposició de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners ha prosperat i això ha fet que aquest dilluns al migdia s'hagi produït el relleu a l'alcaldia del municipi.

Independents de la Selva ha rellevat del càrrec a Carme Salamaña, de Junts, que va entrar al govern local en les últimes eleccions. Des de feia pràcticament dos anys governava en minoria amb la regidora del PSC i acumulaven 6 dels 17 regidors que hi ha al plenari. A l'oposició hi havia els quatre membres d'Independents, els quatre representants de la CUP i els tres d'ERC.

Ara, aquestes tres formacions crearan un govern tripartit que hauria d'allargar-se fins als pròxims comicis municipals del 2026. El nou alcalde, Pep Prat, ha remarcat que el nou govern es marca un objectiu prioritari que és reforçar la neteja als carrers i revisar els convenis que tenen amb empreses públiques del Consell Comarcal com Nora (que s'encarrega de la recollida d'escombraries) o Sumar (que porta la residència de gent gran).

A més, el nou alcalde ha anunciat un reforç en la plantilla de la Policia Local i que posarà en quarantena el POUM per obrir un procés participatiu i que la ciutadania "decideixi sobre com ha de ser Santa Coloma de Farners el dia de demà".

Sentència dels Saioners

Una de les carpetes més feixugues que haurà d'afrontar el nou govern és la sentència sobre els terrenys on es va construir el poliesportiu dels Saioners. La resolució judicial dicta que el consistori haurà d'indemnitzar amb 6 milions d'euros als propietaris dels terrenys on hi ha l'equipament.

L'alcaldessa sortint, Carme Salamaña, considera que el pacte és "una cortina de fum" per tal que els regidors de l'oposició no prenguin responsabilitats amb el compliment de la sentència. "No hi ha cap proposta nova, només una maniobra política per apartar-nos", assegurava Salamaña. De fet, la ja exalcaldessa ha recordat que van negociar un acord extrajudicial per indemnitzar els propietaris per uns 3 milions d'euros, però les tres formacions a l'oposició van tombar l'acord i van forçar l'ajuntament a anar a judici.

Un acord dins del desacord

Les tres formacions que ara formaran el govern asseguren que la moció fa molts mesos que s'està gestant i ho desvinculen totalment de la sentència. El portaveu de la CUP, Ousman Jangana, ha detallat que en tots els mesos de mandat, les formacions a l'oposició "han anat teixint aliances" fins a arribar a un programa comú.

Aquestes aliances han arribat després de "moltes advertències al govern local" per la manca de transparència que afirma que tenia Junts i PSC amb la resta de partits amb representació municipal. En la mateixa línia, el portaveu d'ERC, Joan Casalprim, explica que els desacords amb el govern han acabat desembocant en acords entre els tres partits. "S'ha creat una sintonia i un encaix que mai haguéssim imaginat", afirmava Casalprim.

El plenari ha continuat amb la votació de la moció de censura, on els onze regidors s'han imposat per sobre dels sis que té Junts i PSC. Posteriorment, Pep Prat ha jurat el càrrec d'alcalde i ha rebut la vara entre aplaudiments. Prat, ja nomenat alcalde, ha anunciat que en les pròximes setmanes anunciaran el programa de govern i el cartipàs.

Tracking Pixel Contents