La CUP i els Comuns pregunten al Govern per la perllongació de l'autopista C-32 de Blanes a Lloret
El partits demanen els motius pels quals s'ha decidit recuperar un projecte aturat pels tribunals i que afecta al territori

Una protesta de la plataforma Aturem la C-32, en una imatge d’arxiu. / ACN

La CUP i els Comuns preguten al Govern el motiu pel qual es vol recuperar el projecte per a la perllongació de l'autopista C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. La primera formació ja adverteix que s'oposa "frontalment" al projecte i els Comuns posen sobre la taula que està generant preocupació.
Nadal va anunciar que abans de final d’any sortirà a informació pública un estudi. El projecte, que havia generat oposició al territori on es va crear la plataforma Aturem la C-32 ha restat aturat durant els darrers anys.
El secretari general de Mobilitat durant el fòrum turístic BTM, amb seu a Lloret de Mar, va confirmar la voluntat de tirar endavant l'estudi sobre la recuperació del corredor litoral i que contemplava dues opcions, «però l’escollida seria la de la C-32». Va exposar que seria «tornar al traçat que enllacés l’autopista amb Lloret» i va subratllar la pressió a favor d’aquest projecte del món empresarial i de diferents ajuntaments de la zona.
L'anunci ha començat a generar reaccions i preocupació al territori.
El diputat Dani Cornellà, portaveu del Grup Parlamentari, s'ha adreçat a la Mesa del Parlament per demanar amb quin objectiu i qui està redactant aquest estudi. La formació vol conèixer el detall de la proposta amb el cost de redacció i si està externalitzada. També plantegen si s'està estudiant la possibilitat d'unir els dos municipis amb una altra tipologia de transport públic com el tren o el bus. Des de la CUP si ha "rebut pressions del món empresarial" com es va apuntar i de quin sector es tracta.
Manifesten que "defensem la mobilitat sostenible i, per tant, ens oposem frontalment a l'enèsima proposta de prolongació de l'autopista C-32 de Blanes a Lloret de Mar".
Els Comuns també han registrat una bateria de preguntes perquè la iniciativa "reobre un debat social, ambiental i territorial resolt fa uns anys" quan una sentència va paralitzar el projecte.
El pla inicial preveia l’ampliació de l’autopista des de Tordera fins a Blanes i Lloret, però aquest va ser aturat i desestimat pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) després que diverses entitats denunciessin la manca de garanties ambientals d’aquesta ampliació.
Els Comuns recorden que es va anul·lar per incompliments ambientals i per no ajustar-se a la Llei del Canvi Climàtic.
Qüestionen que es reprengui perquè suposa "prioritzar les infraestructures viàries d'alt impacte davant de les alternatives sostenibles", apunten els Comuns recordant que pot suposar afectar zones d'alt valor com el paratge del Vilar i l'entorn de Pinya de Rosa.
El diputat Lluís Mijoler pregunta doncs per les raons que justifiquen la represa del projecte i volen saber si és compatible amb els compromisos contra el canvi climàtic i amb els objectius del Pla de Mobilitat Sostenible de Catalunya.
- Carta d'un lector: 'Una ciutat com Girona no entenc com no li cau la cara de vergonya de no poder arreglar això
- Aquests són els municipis gironins amb més problació nouvinguda en els darrers cinc anys
- Raquel Leirós i Ánxela Soto, expertes en salut: “Tot allò que fas abans d’anar a dormir afecta el teu descans i el dia següent”
- Ca l'Avi o el somni fet realitat de tres joves d'obrir el seu propi restaurant
- Cheka: «Costa un temps acceptar que t’has quedat per sempre sense silenci»
- Macroestafa immobiliària: un advocat gironí i cinc membres de la banda, en presó provisional
- Enriqueta Dalmau: «Al client l’has de tractar amb respecte; bon dia tingui, està servit?»
- Destapen fraus elèctrics i irregularitats en botigues de comestibles de 10 municipis de les comarques gironines