Comencen les obres d'il·luminació al carril bici de Breda a l'estació del tren
La nova instal·lació, amb una inversió de 189.000 euros, millorarà la seguretat dels ciclistes i vianants.

Comencen les obres per il·luminar el carril bici de l’estació de Breda / Ajuntament de Breda

Aquest febrer han començat les tasques d'il·luminació al carril bici que connecta el nucli de Breda amb l'estació de tren de Riells i Viabrea-Breda. La instal·lació millorarà la visibilitat i la seguretat dels vianants i ciclistes, especialment de nit.
Les intervencions per instal·lar un sistema d'il·luminació al carril bici entre Breda i Riells i Viabrea han començat aquesta setmana. L'objectiu d'aquesta actuació, finançada amb una subvenció de la Unió Europea, és garantir una circulació més segura per a vianants i ciclistes, millorant la visibilitat en horari nocturn. La inversió inicial del projecte és de 189.000 euros, i es preveu que els treballs s'estenguin per tot el recorregut del carril bici.
El projecte, que ja ha començat al tram dins del terme municipal de Riells i Viabrea, inclou la instal·lació de balises baixes per assegurar una il·luminació eficient i respectuosa amb l'entorn. Dídac Manresa, l'alcalde de Breda, ha destacat la importància d'aquesta actuació: "Aquesta il·luminació és fonamental per garantir una mobilitat més segura i sostenible entre els dos municipis i l'estació de tren."
Paral·lelament, aquesta actuació forma part d'un conjunt d'inversions finançades amb fons europeus, que també han permès la instal·lació de pàrquings de bicicletes al nucli urbà de Breda a finals de 2025. A més, la millora de la seguretat viària entre aquests dos punts complementa altres millores urbanístiques en la zona.

Acaben les obres del carrer Marcel·lí Trunas i s’obre a la circulació / Ajuntament de Breda
Acaba la urbanització del carrer Marcel·lí Trunas
D'altra banda, l'Ajuntament de Breda ha finalitzat també les actuacions d'urbanització del carrer Marcel·lí Trunas, millorant l'accessibilitat i la mobilitat del nucli urbà. Aquesta reforma, finalitzada a gener de 2026, ha abastat més de 300 metres quadrats i ha inclòs la creació de noves xarxes de serveis, com el sanejament i la il·lu. Els treballs continuaran en les pròximes setmanes, amb l'objectiu de completar tota la infraestructura abans de la pròxima temporada. L'Ajuntament recorda que, tot i les millores en la mobilitat, queda prohibit estacionar sobre les voreres per garantir la seguretat dels vianants.
- El mal temps no afluixa i obliga a suspendre rues de carnaval a la Costa Brava
- Mor Jordi Araus, el fundador de la botiga de joguines Araus de Girona
- Girona sancionarà una altra empresa per omplir la ciutat de cartells
- El judici de la família Ortega Monasterio contra TV3 per “Murs de silenci” ja té data
- Girona deixa de sancionar els usuaris de patinet que no porten casc després de multar-ne quasi 400
- Roben en dues botigues de Girona i intenten pagar amb una targeta sostreta
- Em passava més hores muntant la carrossa de Carnaval que a la feina
- Girona farà obres d’emergència a la plaça Catalunya perquè té un centenar de bigues rovellades