Aquesta és la primera imatge amb color de l'univers
El telescopi espacial James Webb ha proporcionat la imatge més profunda de l'Univers

La NASA revela "una pequeña porción del universo" con la primera imagen del Webb
EFE
El telescopi espacial James Webb ha proporcionat la imatge infraroja més profunda de l'Univers coneguda fins ara, i el conjunt complet de fotografies es publicarà al llarg del dia d'avui.
Tota la informació relacionada amb les primeres imatges captades pel telescopi James Webb es donarà a conèixer a partir de les 14.30 h (GMT) d'avui, tal com han pactat les tres agències espacials implicades en aquest projecte tecnològic i científic: la NASA, l'Agència Espacial Europea (ESA) i l'Agència Espacial Canadenca.
Durant un esdeveniment informatiu especial que es va celebrar ahir a la Casa Blanca, el president dels Estats Units, Joe Biden, i responsables de la NASA, van donar a conèixer la primera imatge captada pel telescopi espacial.
Es tracta de la imatge infraroja més profunda i nítida de l'Univers llunyà que s'ha captat fins al moment, ha subratllat l'ESA en una nota difosa aquesta matinada, i ha precisat que la fotografia -que se centra en un punt del cel des de la perspectiva d'algú en el sòl- revela milers de galàxies, inclosos els objectes més febles mai observats.
"Només amb el treball en equip, la dedicació i l'impuls humà de superar els límits i explorar hem arribat a aquest moment històric de veure la imatge més profunda de l'Univers primerenc fins avui", ha subratllat el director general de l'ESA, Josef Aschbacher.
Conegut com el "primer camp profund" del Telescopi James Webb, aquesta imatge mostra el cúmul de galàxies SMACS 0723, que segons les dades facilitades per l'ESA "desborda de detalls".
"Estem preparats per a iniciar el nostre viatge als primers dies del nostre Univers amb aquest observatori de categoria mundial", ha manifestat el responsable de Ciència de l'ESA, Günther Hasinger.
La que es va donar a conèixer ahir a la Casa Blanca és una de les primeres imatges en color del telescopi, i el conjunt complet està previst que es doni a conèixer a partir de les 14.30 (hora GMT).
El Telescopi James Webb és el major i més potent telescopi mai llançat a l'espai, i forma part d'un acord de col·laboració internacional, en el qual l'ESA ha proporcionat el servei de llançament utilitzant el vehicle de llançament Ariane 5.
- Què se n’ha fet de Berta García, l’alumna que va treure la millor nota a la selectivitat catalana: «El pitjor de la universitat és Rodalies i els mals professors»
- Famílies d’una escola denuncien que els seus fills van trobar insectes a la sopa del menjador
- Mansour Gueye, el senegalès que després d’una dura travessia en pastera va acabar vivint a Espanya: 'No es pot jutjar ningú pel color de la pell, soc aquí per guanyar-me la vida
- Aquest és el percentatge del sou que els gironins destinen a pagar el lloguer
- Bitàcora, el bar de Palamós amb cuina d'alta qualitat: “Pots venir un dia a fer unes braves i un altre dia a menjar ostres”
- Ingressat greu al Trueta després de caure des de diversos metres a la rampa del pàrquing de l’estació d’autobusos de Lloret
- Necrològiques del 7 de juny de 2026
- Un bar denuncia perjudicis pel rodatge de ‘Tomb Raider’ a Girona i reclama el mateix tracte que altres negocis afectats