avAnçAMENT
L’ús del malbaratament alimentari, Tema del Diumenge

Taronges malbaratades aprofitades per l'empresa TalKual. / TALKUAL
El Periódico
L’edició impresa d’EL PERIÓDICO de diumenge posarà el focus en les companyies que poden sorgir a partir de la nova llei contra el malbaratament alimentari: des d’empreses d’IA aplicada a les compres fins a plataformes de gestió d’excedents, passant per fabricants de tàpers sostenibles o productors d’aliments per a animals. Les activitats empresarials que s’acullin a la nova legalitat, a més, podran desgravar fins a un 50% de l’impost de societats pels aliments que donin (que per llei també quedaran exempts d’IVA).
A més, es destacarà el cas de dues empreses catalanes pioneres en aquest camp: TalKual, dedicada a comprar i comercialitzar fruites i verdures descartades per la indústria, i Im-perfect, elaboradora de melmelades i cremes de verdures, també a partir de fruites i hortalisses rebutjades.
Art ucraïnès i Serratosa
Els quatre anys de guerra a Ucraïna, a més de milers de morts i ferits, causen danys materials i econòmics difícils de quantificar, entre els quals hi ha el patrimoni cultural i artístic del país. En un intent de preservar-lo, un grup de joves experts ucraïnesos ha anat fent fotos i ortofotos d’elements del patrimoni cultural del seu país per construir bessons digitals dels monuments més exposats. L’objectiu és tenir una rèplica virtual, per si les obres d’art resulten danyades o destruïdes. El suplement dominical d’EL PERIÓDICO ha parlat amb aquests joves i dedica el tema de portada a la seva iniciativa.
Finalment, el suplement Actius destaca la gran aposta de Serratosa per les pimes. Aquesta saga empresarial va fundar Valenciana de Cementos, una companyia històrica a les obres públiques i també ha desenvolupat Zriser, un family office especialitzat en la inversió i suport a petites i mitjanes empreses industrials i tecnològiques.
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Genís Rovira, creador d'Hort de Butxaca: 'Molta gent no utilitza l'hort com un espai terapèutic, sinó per saber d'on ve el que menja
- Llei de costes ho prohibeix: aquestes són les sancions per a les persones que extreguin sorra, petxines o pedres de la platja
- Carta d'una lectora: 'Fa mesos que vivim en un bucle insostenible d'ocupacions conflictives
- L'espectacle de la Sagrada Família es va preparar en secret als voltants de Celrà
- Dos homes detinguts a Girona per pagar a menors a canvi de sexe
- Aquest és el nou anunci d'Estrella Damm amb presència de diversos espais de la Costa Brava
- Olot desempadrona 1.300 persones en un any per cometre frau i per "ajustar els serveis municipals" a la població