Ingressada al Gómez Ulla
La valenciana en quarantena per hantavirus fa "unboxing" dels regals de la seva família: xocolata, llibres i productes d’higiene personal
L’oceanògrafa Aitana Forcén mostra els "subministraments d’emergència" que li han enviat els seus familiars per passar la quarantena a l’hospital Gómez Ulla.

La oceanógrafa valenciana, en cuarentena por el hantavirus, muestra su día a día en el hospital Gómez Ulla de Madrid
Redacción Levante-EMV
Després de dos dies des que va començar la quarantena per hantavirus, l’oceanògrafa valenciana que viatjava a l’Hondius ha fet públics els primers regals que ha rebut de la seva família. Des de la seva habitació a l’hospital Gómez Ulla de Madrid, on haurà de passar un total de 42 dies de quarantena, Aitana Forcén ha pujat a les seves xarxes socials un vídeo en què fa un "unboxing" de la caixa enviada pels seus familiars. El seu pare ja va explicar a Levante-EMV fa uns dies que li han "portat roba i capricis... alguna cosa per millorar la seva quarantena". La família de la valenciana ha mantingut el contacte amb ella des que es va saber del brot.
"Soc aquí, informant en directe des del Gómez Ulla, que m’han portat un regalet", comença el vídeo l’oceanògrafa, en referència als "subministraments d’emergència". La valenciana continua revelant un a un els productes que formen part de l’enviament de la seva família. Primer, una bossa de xocolatines: "Xocolata, que no en falti", assenyala. A continuació, treu de la caixa dos llibres: 'Operación Kazán', de Vicente Vallés; i 'La grandeza de las cosas sin nombre', d’Enrique Arce. "Que no es digui que no mantenim el cap com cal", apunta.
L’especialista en quarantena també mostra dues falques de formatge —"Que bé que m’ho passaré!", exclama— i "pernilet del bo", per continuar amb "una mica de roba per treure’m aquesta dessuadora rosa", que està empaquetada en una bossa de l’Ateneo Mercantil de Valencia. A més, la caixa inclou "una mica de xampú" per treure’s, diu, "aquests cabells de boja", acompanyat de dues mascaretes facials. "Ja que estem confinades, cuidem-nos una mica la cara per poder-nos veure boniques", afegeix.
Un dels viatgers espanyols que viatjava amb Aitana Forcén ha donat positiu en hantavirus i ja ha estat traslladat a la planta d’aïllament habilitada a l’hospital. El passatger espanyol del creuer "MV Hondius", que està ingressat a la Unitat d’Aïllament d’Alt Nivell (UAAN), va començar a presentar símptomes de la infecció dilluns a la nit, amb febrícula i problemes respiratoris. "De moment, però, es troba aparentment estable i sense empitjorament clínic evident", va comunicar el ministeri.
Dilluns a la nit, Sanitat va informar que un dels 14 espanyols aïllats a l’Hospital Gómez Ulla, on havien ingressat diumenge per passar la quarantena després de viatjar des de Canàries en un avió militar, havia donat positiu provisionalment en la prova PCR que se li va fer a l’arribada. En aquell moment no presentava símptomes i el seu estat general era bo.
Pel que fa als 14 espanyols del vaixell, els altres 13 negatius, la ministra de Sanitat ha aclarit que en les primeres setmanes es farà "un seguiment molt rigorós i molt estricte" de la quarantena, però ha admès que "és veritat que l’Organització Mundial de la Salut també planteja que la quarantena pugui ser domiciliària. Anirem prenent aquestes decisions en funció de quina sigui l’evolució epidemiològica", ha indicat.
- L’equip de robòtica de Girona que necessitava 20.000 euros per anar a Atlanta torna amb dos premis internacionals
- Descobriment històric a Blanes: Troben un microorganisme fins ara desconegut i amb comportaments nous
- Veïns de Girona demanen més policia i millores a la zona del parc del Migdia per combatre la delinqüència
- La família del jove desaparegut al mar a Roses demana ajuda per localitzar-lo
- Sense rastre d’Adam: què se'n sap de la desaparició del jove de 16 anys al mar a Roses
- Ensurt a Girona per la caiguda d’un tros de cornisa sobre una persona
- Els Bombers treballen amb la hipòtesi que el menor desaparegut a Roses és a l’aigua, «enfonsat o flotant»
- Alerta amb aquesta senyal poc coneguda: confondre-la et pot costar una multa de 200 euros