Violència LGTBI
Pallissa de 10 joves a un menor en un atac homòfob a Mataró
Els Mossos d’Esquadra han obert una investigació després de la denúncia del menor agredit de matinada
Vuit anys de presó per rebentar un ull a un home en un bar al crit de «maricon de merda»
Condemnat a pagar 14.000 euros un empresari per anomenar «maricon» un treballador en la nòmina

Arxiu – Un vehicle dels Mossos d’Esquadra / David Zorrakino - Europa Press - Archivo
El Periódico
Els Mossos d’Esquadra investiguen una agressió homòfoba a un menor d’edat comesa presumptament per un grup d’uns 10 joves a Mataró.
Els fets van tenir lloc aquesta matinada, al voltant de les 02.15 hores, a la ronda Sant Oleguer. La víctima va presentar una denúncia i s’ha obert una investigació per aclarir els fets. Segons fonts policials, l’atac estaria relacionat amb un possible motiu d’homofòbia.
L’alcalde David Bote va expressar el seu suport i solidaritat a la víctima i la seva família a través d’un missatge a la xarxa social X. «Vull condemnar rotundament l’agressió homòfoba que ha patit un menor a la nostra ciutat», va assenyalar, i va afegir que «a la ciutat no hi ha lloc per a l’odi, per a la intolerància ni per a cap agressió».
Bote també va afirmar que el consistori continuarà «plantant cara a qualsevol forma d’LGTBI-fòbia» i defensant una ciutat «on tothom pugui viure amb llibertat i respecte».
Per la seva banda, el col·lectiu Mataró LGTBIQA+ va condemnar els fets a Instagram, i els va qualificar d’«intolerables». A més, van advertir que, davant la proximitat de les festes populars, sol·licitaran una reunió urgent amb les regidories de Seguretat, Cultura i Igualtat de l’Ajuntament per garantir que els espais festius i els trajectes d’anada i tornada siguin segurs i sense violència.
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- El secretari municipal va advertir Salellas que mantenir el cinema Truffaut en mans del Col·lectiu era il·legal
- Mor Josep Agustí i Ros, empresari històric de la construcció gironina
- Sabies que a Palamós hi ha una barraca amb una porta ben torta?
- Les imatges de la visita a Empúries de la família reial
- El Gironès, la Selva i la Garrotxa es troben entre les comarques de Catalunya on la vegetació està més seca
- Necrològiques del 15 de juliol de 2026
- Investiguen 66 persones per punxar la llum en 65 comerços gironins