El Tribunal Superior de Justícia d'Astúries (TSJA) ha condemnat una clínica oftalmològica d'Oviedo a readmetre una treballadora al declarar improcedent el seu acomiadament motivat per 176 retards de puntualitat a la feina en un període de cinc mesos. La Sala Social del TSJA ha desestimat així el recurs de suplicació interposat per la clínica contra la sentència del Jutjat Social número 6 d'Oviedo que va considerar que l'acomiadament era «desproporcionat» davant una resposta empresarial «desmesurada».

L'alt tribunal asturià ha desestimat el recurs de la clínica en sostenir que l'empresa inicialment «va tolerar les seves faltes de puntualitat i, sense prèvia advertència, requeriment, comunicació i molt menys sanció per falta de puntualitat», li va entregar la carta d'acomiadament en una resposta que qualifica de «desmesurada, desproporcionada i mancada de raó».

El setembre del 2021, l'empresa li va notificar l'acomiadament disciplinari en al·legar que havia comès fins a 176 faltes de puntualitat en el període comprès entre el 3 de març i el 8 d'agost del 2021. De manera detallada, la clínica comptabilitzava retards de fins a 6 minuts i 26 segons a la seva arribada en la jornada matutina i de 8 minuts i un segon en la vespertina.

Referent a això, la sentència detalla que la demandant treballava a la clínica des del 2012 com a òptica en horari de 9.00 a 13.30 i de 15.30 a 19.30 i en començar la jornada laboral primer es posava l'uniforme i a continuació fitxava en el registre horari i a la sortida fitxava i després es vestia de carrer.

La sentència incideix que l'acomiadament va ser una reacció «inesperada i desconnectada» de l'actitud «tolerant i com a mínim passiva» que havia mantingut fins aquell moment, cosa que fa de l'acomiadament «una resposta desmesurada, desproporcionada i mancada de raó».

La treballadora va denunciar el seu cessament davant el Jutjat Social que va declarar improcedent l'acomiadament i va condemnar la clínica a readmetre-la. La clínica va recórrer en suplicació davant el TSJA en afirmar que a causa de la pandèmia havia posat èmfasi en els treballadors en la puntualitat laboral i la demandant ho sabia.