La gamma d’amenaces que sotja el ciutadà i la seva ciberseguretat no deixa de créixer. Una de les més recorregudes per part dels pirates informàtics és la de l’‘smishing’, que consisteix a enviar un SMS a un usuari fent-se passar per una entitat a la qual la possible víctima estigui vinculada amb la finalitat d’obtenir informació sensible, habitualment relacionada amb els seus recursos financers. El Banc Sabadell és una de les últimes entitats a la qual estan recorrent els ‘hackers’ per estafar els usuaris. 

En concret, els pirates informàtics estan enviant un missatge de text en el qual es demana contactar amb la suposada entitat a través d’un número de telèfon que pot semblar normal, però resulta que és de tarifació especial, amb el consegüent càrrec per a l’usuari. 

Una altra opció és la d’un enllaç a una web fraudulenta malgrat una aparença que recordi la de l’entitat que es mira de suplantar. A l’esmentada web els estafadors també miren d’obtenir diners, ja sigui recollint les nostres dades personals i financeres o directament sol·licitant una transferència sota algun fals pretext fent-se passar pel banc. 

Davant la sospita de ser víctima d’un atac de ‘smishing’, l’Institut Nacional de Ciberseguretat d’Espanya realitza una sèrie d’advertències:

  • Eliminar qualsevol arxiu descarregat des de l’SMS o l’enllaç adjunt en el missatge
  • Realitzar un escaneig del dispositiu amb un antivirus actualitzat
  • Activar la verificació en els comptes que ho permetin per evitar la suplantació d’identitat
  • Canviar les contrasenyes dels comptes implicats, que hagin pogut ser vulnerats.
  • Contactar amb el banc per cancel·lar qualsevol pagament no autoritzat
  • Bloquejar els missatges de text que puguin ser ‘spam’
  • Denunciar-ho davant la policia