Els Mossos avisen d’una estafa a través de Telegram
El cos policial adverteix d’un frau que pot arribar a través d’un missatge en aquesta aplicació

Els Mossos avisen d’una estafa a través de Telegram / Wikimedia Commons
Pol Collado
Buscar mètodes per guanyar diners fàcils en poc temps, tot i que existeixi la necessitat, no sol ser una bona opció, i més encara quan les estafes d’aquest tipus no són noves, sinó repetides.
Aplicacions de missatgeria instantània, com WhatsApp o Telegram, són una via comuna de missatges sospitosos promoguts per estafadors que volen arruïnar les víctimes. En aquest cas, Telegram està sent el mitjà mitjançant el qual estan estafant alguns usuaris actualment.
Diners a canvi… d’una estafa
Segons els Mossos d’Esquadra, uns ciberdelinqüents estan contactant a través de Telegram amb clients per oferir-los una feina senzilla amb què poder guanyar diners en un moment.
En concret, en l’exemple que publiquen en un tuit, els estafadors es fan passar per una agència de màrqueting digital espanyola, en què ofereixen entre 100 i 200 euros al dia a canvi de qualificar hotels de quatre o cinc estrelles a Google Maps.
Els antecedents ajuden a no fer-hi cas
No obstant, tal com avisen els Mossos, no hi caiguis, perquè és una estafa que, a la llarga, pot seguir mentre demanin més tasques i, consegüentment, dades personals o altres vies de contacte amb què continuar estafant.
Per tant, com ja ha passat en casos similars, es recomana eliminar directament missatges d’origen desconegut o no sol·licitats, i denunciar-ho a les autoritats corresponents perquè no torni a passar.
Via: El Periódico
- Vilamalla imposa multes de 3.000 euros cada quinze dies a Primafrio fins que no cessi l'activitat
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- ¿Se suspèn la final del Mundial 2026 entre Espanya i l’Argentina? Així està la situació
- Experts en climatització i arquitectes coincideixen: El truc que pot refrescar més casa teva sense gastar ni un euro més
- L’Hospital de Figueres incorpora una tècnica innovadora per realitzar la cirurgia de fimosi d’una forma més precisa i àgil
- Mor Domènec Espadalé, expresident de la Cambra de Girona i empresari garrotxí
- Necrològiques del 17 de juliol de 2026
- Els Agents Rurals intensifiquen la vigilància per mar a les illes Medes, el cap de Creus i el litoral de l'Empordà