Un equip de científics de la Universitat de Rutgers a Nova Jersey (Estats Units) ha dissenyat un nou sensor per a cotxes capaç de trobar lloc per aparcar, mitjançant la "simple combinació" de sensors ultrasònics, receptors de GPS, i el mòbil, segons ha informat avui l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT, per les seves sigles en anglès).

Així, aquest sistema permetrà obtenir informació 'low cost' als conductors i trobar "de manera efectiva" un espai per aparcar el cotxe, gràcies a la configuració de mapes-web o sistemes de navegació que permeten alleujar les congestions de trànsit facilitant als viatgers decidir on, en quina plaça, i com aparcar, tant al carrer com en un garatge.

Proves en diversos taxis

L'equip d'investigadors, liderat pels professors Marc Gruteser i Wade Trappe, van provar l'invent a la porta de diversos taxis. Amb la informació obtinguda durant un parell de mesos els experts van poder configurar un algorisme que traduïa la distància d'ultrasons en buits d'aparcament, que en un 95 per cent dels casos eren fiables. A més, combinant aquests resultats amb el GPS, van poder obtenir els mapes amb les places buides i trobar lloc per aparcar al 90 per cent dels casos.

Segons es desprèn d'un estudi realitzat el 2006 a la ciutat de Nova York, el 45 per cent del trànsit de Manhattan es genera per cotxes que circulen en bloc per trobar aparcament. A més, no només poden arribar a generar embussos, el MIT també indica que augmenten les emissions de gasos d'efecte hivernacle i es consumeixen quantitats de gasolina que es podrien haver evitat.

En aquesta línia, cita el cas de la ciutat de San Francisco que ha creat una sèrie de petites infraestructures de pàrquing, que faciliten aquesta tasca, amb sensors a l'asfalt que indiquen cap a on cal anar per poder aparcar.