20 de març de 2011
20.03.2011
La companyia val 4.000 milions de dòlars

Twitter fa 5 anys

Compta amb més de 200 milions d'usuaris i uns 110 milions de missatges publicats diàriament

14.03.2011 | 15:21

A dia d'avui, molts no podem entendre Internet sense Twitter, igual que no podem entendre la Xarxa sense YouTube, Facebook, els lectors de RSS, els serveis de correu web, etc. La seva immediatesa va néixer fa cinc anys, passant en poc temps de ser de 'domini geek' a estar a mans de 200 milions de persones.

Fa just un lustre, Jack Dorsey (@ jack), creador, cofundador i director de Twitter, va començar a programar la xarxa de microblogging, vuit dies més tard publicava el primer missatge o 'tuit', dirigit als seus companys a l'empresa i convidant-los a participar.

Dorsey ha parlat del naixement de Twitter, és clar, dins de la seva pròpia creació, a través d'# twttr i mitjançant la publicació de diversos missatges. L'elecció del 'hashtag' no és casual, ja que és el nom que va rebre de la xarxa de microblocs en els seus inicis.

Segons ha explicat Dorsey, tenien 14 dies per finalitzar el projecte però estaven "tan entusiasmats" que van treballar vuit dies "sense parar" fins a finalitzar la versió preliminar del Twitter.

El mateix Dorsey es pregunta si el cinquè aniversari de Twitter ha de ser celebrat en el moment en què va començar a programar (13 de març de 2011) o quan va enviar el primer 'tuit' (21 de març de 2011).

Ell mateix apunta que potser té més sentit la segona data però ha estat amb motiu de l'inici de la programació quan ho ha celebrat publicant algunes dades curioses i recordant mitjançant imatges dels primers passos de Twitter (com un esbós de Twitter dibuixat en un quadern de paper).

El director de la companyia compta, entre altres coses, que el nom de Twitter va sortir del cap del emprenedor Noah Glash (@ Noah) basant-se en la definició del diccionari d'Oxford: "una curta i inconseqüent successió d'informació ".

Al març del 2007 Twitter va guanyar el premi South by Southwest Web Award en la categoria de bloc i la seva popularitat va començar a créixer. Un any després el seu impacte ja era tangible en els mitjans de comunicació i les consultores i empreses d'anàlisi li prestaven atenció.

The Cocktail Analysis analitzar el 2008 com eren els usuaris de Twitter per aquell llavors. La xifra al setembre de 2008 era de 3 milions d'usuaris únics i la majoria eren homes, amb interès en la tecnologia i, habitualment, blocaires.

Menys de tres anys després, les coses han canviat bastant. Actualment Twitter compta amb més de 200 milions d'usuaris i una mitjana de 110 milions de missatges publicats diàriament. Segons SharesPost, el nombre d'usuaris actius de Twitter augmenta en un 900% en un any.

Ara fan servir la xarxa de microblogging dels mitjans de comunicació per difondre les seves notícies, els famosos per donar a conèixer els seus projectes i la seva vida privada o qualsevol usuari amb ganes d'obtenir de primera mà dades sobre, literalment, qualsevol cosa.

Twitter s'ha convertit en una plataforma imparable per generar notícies i difondre-les. Tan aviat Jessica Alba anuncia que ha estat mare, com a Shakira i Piqué se'ls cola una foto que "confirma" els rumors de relació o el director de l'Acadèmia de Cinema conversa amb els internautes a propòsit de certa impopular llei.

També els esportistes o els directius de les companyies realitzen els anuncis a través d'aquesta plataforma. Fins i tot ha servit a un polèmic actor com Charlie Sheen per rellançar la seva carrera, fer caixa i fins i tot multiplicar el propi valor de Twitter. En el món de la informació, Twitter és un filó.

La companyia està valorada en 4.000 milions de dòlars, especialment gràcies a la compra d'accions de la companyia per part d'inversors privats.

A més, Twitter està aconseguint ingressos publicitaris gràcies als 'tuits' patrocinats, productes que apareixen destacats en la llista de 'Temes del moment' de la xarxa de microblogging. Un pas important en aquest sentit va ser donat recentment amb l'última versió de l'aplicació mòbil de Twitter, que ara inclou aquests temes del moment en el timeline, el que augmenta el valor d'aquests "anuncis".

Amb semblant ritme de creixement i un impacte en el món de la informació que no para de multiplicar-se, és difícil de veure fins on arribarà Twitter d'aquí a uns mesos o anys. El que està clar és que ha arribat per quedar-se. I benvingut és.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema