Encara que l'objectiu final de les empreses segueix sent el benefici, les grans marques estan utilitzant les xarxes socials per guanyar-se la confiança de consumidors i clients i conèixer millor els seus interessos a l'hora de llançar nous productes amb campanyes que resultin més eficaços en un àmbit molt competitiu.

Un dels pilars per a aquesta confiança és l'atenció que s'ofereix al client, ha explicat avui Elena Ormaechea, cap d'estratègia de comunicació de continguts 2.0 de Telefónica Grans Clients, en el marc de les jornades "TCTalk" sobre la influència dels denominats 'social mitjana' en les grans companyies.

"S'ha de donar al client la possibilitat de relacionar-se, que els donin les gràcies, algú que ens digui que ens resoldrà el problema", ha apuntat Ormaechea sobre els vincles que es generen amb els consumidors a través de plataformes com facebook o twitter.

Aquesta plataforma de microblogging instantani, ha indicat la representant de Telefónica, és un canal que la gent el percep com un referent tecnològic.

Altres exemples els ha exposat el representant de Gallina Blanca, Ramon Casals, que ha explicat que en comptes d'una aposta per "vendre" producte a través del web corporatiu, aquesta firma de "solucions culinàries" ha anat integrant el consumidor, primer amb l'oferta de receptes i posteriorment donant-li la possibilitat de pujar al web les seves pròpies receptes.

"Cuinar és un acte social i una marca de cuina ho ha de ser també i, com hi ha gent que ja no navega per llocs i només es nodreix de les xarxes socials, traslladem la nostra estratègia cap a elles, sobretot a twitter, amb 24.600 seguidors, una xifra rellevant perquè suposa una aportació de valor", ha assenyalat.

Els seguidors de Gallina Blanca en twitter poden demanar una recepta amb els ingredients que tenen a casa, una fórmula que ha donat rellevància a la firma a blocs i fòrums amb un destacat increment del coneixement de la marca.

"Encara que som una empresa de gran consum no podem obsessionar-nos amb les xifres, perquè el nostre twitter mai no tindrà els mateixos seguidors que Iniesta: el futbol genera més passió que la sopes", ha fet broma Casals, el qual, això no obstant, remarca que sobretot "cal saber escoltar" els consumidors, ja que s'obtenen dades que permeten millorar la comunicació i posar en marxa campanyes més adequades.

De la seva banda, el fundador de l'agència Territori Creatiu, Juan Luis Polo, ha remarcat que l'atenció al client per mitjà de les xarxes socials és una àrea "que no deixarà de créixer" perquè gràcies a aquesta alternativa les marques donen la sensació d'un més interès a donar resposta a les necessitats dels consumidors.