La xarxa està expectant per la nova tauleta tàctil que Amazon.com podria presentar aquest dimecres a Nova York. La major botiga de la xarxa, que ha revolucionat la lectura digital amb l'e-reader Kindle, no ha volgut avançar cap detall sobre la roda de premsa que ha convocat però els analistes afirmen que el nou giny podria arrossegar quota de mercat de l'iPad, la tauleta tàctil d'Apple. Segons informa l'agència Reuters, algunes filtracions apunten que l'aparell podria costar uns 180 euros, la meitat del que costa l'iPad més bàsic. Apple ha venut 29 milions de la seva tauleta des del seu llançament, l'abril de l'any passat.

Un analista ha explicat que Amazon.com utilitzarà la mateixa estratègia que va fer servir amb el llançament del Kindle, posar un preu baix per atraure clients i, llavors, vendre'ls continguts i serveis.

"És una eina de màrqueting per construir una relació amb els consumidors i vendre'ls productes de 'cloud computing", ha explicat un analista de Forrester Research a l'agència Reuters.

Segons el bloc TechCrunch, la nova tableta s'anomenarà Kindle -igual que el lector de llibres digitals- i funcionarà amb el sistema operatiu de Google, l'Android.

Algunes companyies com Resarch In Motion -propietària de BlackBerry- i Samsung han llançat al marcat tauletes tàctils que no han tingut massa èxit i no s'han imposat a l'iPad. Hewlett Packard ha anunciat fa poc que deixarà de fabricar-ne.