El significat del clàssic botó "m'agrada" de Facebook està a començant a quedar-se curt per als usuaris. Moltes vegades s'utilitza perquè efectivament alguna cosa resulta interessant o casa amb les nostres opinions i gustos, però què passa quan es prem per mostrar suport als afectats per una situació tràgica o rebuig al publicat? És en aquestes ocasions quan es fa necessari un botó que expressi just això i no pugui malinterpretar-se.

La petició d'un botó de "no m'agrada" és ja una constant entre els usuaris, però, de moment, Facebook no s'ha decidit a incloure'l perquè podria generar moviments massius negatius contra marques i companyies; això multiplicaria les possibilitats del naixement de crisi per als clients de Facebook i aquest és un tema espinós en què la xarxa social sembla que no vol entrar.

No obstant això, aquesta situació pot canviar abans del que pensem perquè la companyia de Mark Zuckerberg està experimentant amb un nou botó que apareixeria quan les actualitzacions dels nostres amics tinguin matisos negatius. D'aquesta manera, controlant el seu ús, la xarxa social podria generar un altre tipus de 'feedback' també valuós en termes publicitaris, que és el que li interessa.

El botó en qüestió es va provar ja el 2013 i es va denominar "symphatize" (simpatitzar) i substituiria al tradicional "m'agrada" quan la xarxa social detecti que es comparteixen notícies sobre tragèdies, es publiquen sentiments de tristesa, etc.

No obstant això, el nom podria variar, ja que Mark Zuckerberg, CEO de Facebook, va anunciar el desembre passat que la seva companyia treballava en un botó anomenat "no m'agrada" ('dislike'), encara que ni ell va tancar la porta a altres possibles noms . Això sí, sigui quina sigui la seva denominació final, l'empresa encara no ha anunciat quan arribarà efectivament a la web ia la 'app' mòbil.