Fa 10 anys, en ple dia dels enamorats, va néixer el domini de Youtube, si bé no va començar a funcionar fins al maig. Al llarg d'aquesta dècada, la plataforma de vídeos de Google s'ha convertit, sens dubte, en la reina d'internet. Youtube compta en aquests moments amb més de mil milions d'usuaris a nivell mundial.

Cada dia, aquestes persones miren centenars de milions d'hores de vídeos i generen incomptables visites. És per això que la quantitat d'hores que les persones fan servir per mirar contingut a Youtube al mes augmenta en un 50 per cent any rere any. Es pugen a Youtube 300 hores de vídeo per minut.

La trajectòria de Youtube ha estat excepcional. Aquest lloc web en el qual els usuaris poden pujar i compartir vídeos va ser creat per tres antics empleats de Paypal -Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim- el febrer de 2005. Un any després, Google el va comprar per 1.650 milions de dòlars.

Hi ha diferents aniversari de Youtube. La seva història va començar el 14 de febrer de 2005, quan es va registrar el nom de domini de Youtube. Diversos mesos després, concretament al maig, es va publicar la primera beta pública del servei ja que durant aquests tres mesos només havia funcionat en beta privada. Finalment, al desembre de 2005 va ser quan es va llançar aquesta plataforma de manera oficial.

El primer vídeo que es va publicar com una prova dins d'aquesta beta privada va ser un titulat 'Em at the zoo' (Jo al zoo). En aquest vídeo de 18 segons apareix un dels cofundadors de la famosa plataforma en un zoològic de San Diego amb elefants darrere dient: "Molt bé. Aquí estem davant els elefants. El millor que, realment, tenen aquests nois és que tenen llargues trompes. I això és genial. I això és pràcticament tot el que cal dir ". Aquest vídeo, el primer de milers, va ser publicat el 23 d'abril de 2005. En l'actualitat compta amb gairebé 17.500.000 visites.

La seva evolució ha anat molt més enllà del que érem capaços a imaginar. Així ho demostren els nous passos que està donant l'empresa. Un dels últims va tenir lloc el passat mes de novembre quan la plataforma de vídeo propietat de Google va decidir llançar la versió beta del seu servei de subscripció, Youtube Music Key, que entre altres coses, permet als usuaris poder reproduir els vídeos dels seus artistes favorits en mode 'offline' així com en un segon pla sense que la música deixi de sonar.