Contractar Internet pot semblar un tràmit senzill, però no ho és tant triar la companyia adequada. Abans de formalitzar la contractació d'una línia d'Internet, hem de tenir en compte diversos aspectes dels que dependrà que la nostra decisió sigui l'encertada. Al mercat existeixen multitud i ofertes i paquets, però abans de decidir-nos per un determinat proveïdor cal valorar qüestions com quina velocitat de navegació necessitem, quin tipus de connexió volem, la cobertura del servei, quina quantitat econòmica estem disposats a abonar en la nostra factura mensual ... T'oferim 5 consells que has de tenir en compte abans de decidir-te:

QUÈ NECESSITEM?

A l'hora de triar un proveïdor és fonamental en primer lloc determinar quines són les nostres necessitats i què és el que necessitem. Has de definir el tipus d'usuari que seràs, ja que no és el mateix un internauta que estarà 'enganxat' durant hores a la xarxa -veient pel·lícules, jugant a videojocs amb altres usuaris ...- que un altre tipus d'usuari més ocasional que només recorrerà a Internet per visualitzar algun vídeo a Youtube, llegir algun diari, revisar correus electrònics ...

Tampoc té les mateixes necessitats, per exemple, un professional autònom que necessita la connexió per treballar des de casa. En qualsevol cas, l'habitual és que la connexió a Internet a una llar sigui utilitzada per diverses persones, de manera que la connexió escollida s'ha d'adaptar a diferents tipus de perfils.

VELOCITAT, TIPUS DE CONNEXIÓ I ASPECTES TÈCNICS

A partir de l'anàlisi de les nostres necessitats, haurem d'optar per contractar una o altra velocitat. Sobre aquesta qüestió, hem d'estar alerta i dedicar una mica de temps a investigar si el que prometen els operadors s'ajusta a la realitat. En aquest sentit, cal destacar que gairebé sempre les velocitats que es promocionen s'indiquen 'fins a' per advertir que les ofertes estan condicionades. I és que la velocitat final que l'usuari rebi al seu domicili depèn de factors com la distància fins a la central que subministra el servei de banda ampla, la saturació de la Xarxa, les condicions de la nostra línia telefònica ...

Per tot això, a l'hora de triar una connexió, haurem esbrinar primer quina serà la velocitat màxima que podrem rebre en funció de l'operador triat. La qüestió de la velocitat passarà a un segon pla si en lloc d'ADSL s'opta per fibra òptica, una tecnologia que no tots els proveïdors ofereixen en aquests moments. A més del tipus de connexió, també caldrà valorar aspectes tècnics com el tipus de router que ens ofereix cada proveïdor i que condicionarà ara la transmissió de dades via wifi.

COMPARAR LES OFERTES CONVERGENTS

Cada vegada és més habitual que les operadores de telecomunicacions ofereixin ofertes convergents en què a més d'Internet s'inclogui també telefonia mòbil i en alguns casos també plataformes de televisió digital. A l'hora de valorar l'elecció d'un determinat proveïdor, haurem de dedicar un temps a comparar entre aquests anomenats 'packs estalvi' les diferents i variades ofertes presents en el mercat, valorant si ens val la pena contractar només Internet, si és millor que integrem també el mòbil a la tarifa ...

També en aquest cas és fonamental llegir a fons la lletra petita, ja que a les condicions que se'ns imposen per a la contractació de la connexió a Internet també s'afegiran les de la línia de telefonia mòbil i de la televisió digital en el cas que també figura en l'oferta convergent.

ATENCIÓ AL CLIENT

Ningú desitja que la seva connexió a Internet es vegi interrompuda o pateixi errades, però aquestes coses passen. Per això resulta fonamental que l'empresa amb la qual contractem la nostra connexió d'Internet estigui compromesa amb una adequada atenció al client. La inadequada prestació d'aquest servei és un dels motius fonamentals que al·leguen els internautes per a donar-se de baixa amb una operadora, circumstància que dóna fe de la importància que té la comunicació amb l'empresa.

A més, cal tenir en compte que no només necessitarem posar-nos en contacte amb el proveïdor quan es produeixi una avaria o una fallada. En moltes ocasions, també necessitarem recórrer al nostre proveïdor per ara fer alguna consulta relacionada amb la nostra factura.

PREU I CONDICIONS

Indubtablement, el que estiguem disposats a pagar resultarà fonamental a l'hora d'optar per un determinat proveïdor per a la nostra nova connexió a Internet. L'àmplia varietat d'ofertes disponibles al mercat té també el seu reflex en les diferències de preus existents, per la qual cosa haurem de buscar l'oferta que millor s'adapti a les nostres necessitats i al nostre butxaca. A més, també cal tenir en compte les condicions del contracte que signem. I és que la lletra petita dels documents dels proveïdors de serveis de telecomunicacions és un clàssic a les llistes de queixes més habituals dels ciutadans.

Cal estar molt atent als preus promocionals que s'apliquen durant un determinat període i assegurar-se quin serà el cost fix un cop finalitzi aquesta oferta. A més, cal informar-se sobre qüestions importants com si el router està inclòs en el preu, què permanència tindrem i què penalització se'ns aplicarà si la trenquem, si els antivirus i eines de seguretat que s'acostumen a oferir són gratuïts, si se'ns oferirà també correu electrònic, si el servei de suport tècnic té algun cost ...