Quan el 9 de setembre Tim Cook, conseller delegat d'Apple, va presentar al món l'últim dispositiu de l'empresa nord-americana, les habituals lloances es van convertir en estrepitosos dubtes davant el que allà s'estava veient. Potser és la falta de dispositius, o fins i tot pot ser que el problema fos el no poder accedir en profunditat als pocs Apple Watch que allà es van mostrar, però la veritat és que la flor i nata de la premsa especialitzada del planeta va ser més que prudent a l'hora de valorar el nou rellotge intel·ligent d'Apple.

Molts mesos han transcorregut des d'aquella presentació, i si alguna cosa va quedar clara en la primera onada de països que van rebre en exclusiva l'Apple Watch el passat 24 d'abril, va ser que aquest nou dispositiu anava a donar molt de què parlar. Austràlia, Canadà, Xina, França, Alemanya, Hong Kong, Japó, Regne Unit i els Estats Units van rebre fa ara dos mesos el desembarcament del primer dispositiu realment revolucionari de l'era post Steve Jobs. Des de la mort del cofundador i ànima mater d'Apple, el 5 d'octubre de 2011, cap novetat real havia sortit dels laboratoris de Cupertino. Fins ara.

Però, què tal funciona l'Apple Watch?, s'està venent bé? Tot i l'hermetisme mostrat per la companyia pel que fa a xifres de vendes es refereix, diverses fonts parlen d'un èxit aclaparador a les botigues de tot el món, i especialment als EUA. Segons Slice Intelligence durant el primer dia de prevenda de l'Apple Watch i només al país nord-americà es van reservar 957.000 dispositius. La xifra és tan descomunal com sorprenent. Per fer-nos una idea -i diuen que les comparacions són odioses -, segons la consultora Canalys al llarg de tot 2014 es van vendre 720.000 dispositius Android Wear, el que serien els equivalents d'altres fabricants a l'Apple Watch.

Precedit per semblants -i espatarrants- xifres, demà arriba al nostre país l'Apple Watch. Al costat d'Espanya, el dispositiu es posarà a la venda a Itàlia, Mèxic, Corea del Sud, Singapur, Suïssa i Taiwan. Les quilomètriques cues de gent que es van veure en el llançament a les botigues d'EUA fan presagiar que al nostre país no serà diferent, i llocs tan emblemàtics com la botiga de Sol o la de Plaça de Catalunya ja es preparen per al que pugui arribar al llarg del dia de demà.

Però la pregunta segueix en l'aire: és necessari un rellotge intel·ligent o s'està creant una necessitat inexistent?