Per tal d'estimular als seus seguidors per publicar i compartir imatges més enllà que siguin o no excel·lents, la popular xarxa social Instagram, propietat de Facebook, ha llançat una nova funció, "Instagram Stories", que farà desaparèixer les fotografies 24 hores després de la publicació.

L'objectiu és animar els usuaris a publicar també els seus moments més quotidians a mode d'història o relat pictogràfic, sense limitar-se només als instants estel·lars o visualment més cridaners de la jornada, com sol ser habitual, segons Instagram.

Amb més de 500 milions d'usuaris al món, la plataforma ha introduit aquest nou concepte de la caducitat pictogràfica, entre altres motius, perquè l'usuari pugui relaxar-se en les seves creacions sense la pressió d'haver d'aconseguir molts "m'agrada".

La nova funcionalitat, que s'anirà activant progressivament des d'aquest dimecres entre tots els usuaris de "Instagram" al món, ofereix sempre l'usuari el control de qui podrà visualitzar les seves imatges amb data de caducitat.

L'usuari pot seleccionar si vol o no que li comentin les seves fotografies i vídeos, i en cas que ho permeti, té l'opció de triar que els comentaris siguin només dels seus seguidors i de gent que ell també segueix o que ho facin tots.

En el cas que l'usuari de "Instagram Stories" vulgui conservar determinades fotografies i evitar que desapareguin a les 24 hores, només ha de donar a l'opció guardar abans o després de compartir-les. Per mantenir-les també les pot publicar com habitualment en el seu perfil d'usuari.

"Instagram Stories" permetrà escriure sobre les imatges missatges amb diferents pinzells i tonalitats i incorporarà filtres o emoticones.

Atès que la nova funcionalitat forma part de la pròpia aplicació, les imatges només es podran compartir dins de la plataforma.