Amazon ha llançat a Espanya Amazon Pay, un sistema que permet als seus clients pagar per productes i serveis en altres pàgines web amb tan sols introduir les dades d'accés al seu compte d'Amazon, segons ha anunciat aquest dimarts el gegant del comerç electrònic.

A l'hora de realitzar el pagament, serà suficent amb què el titular d'un compte d'Amazon actiu introdueixi el seu nom d'usuari i la seva contrasenya d'Amazon.es. D'aquesta forma, s'utilitzaran automàticament les dades de pagament i la direcció d'enviament associats al compte d'aquest client per completar la transacció.

Amazon Pay ajuda a reduir el temps que els clients triguen a formalitzar les seves comandes, sense haver de recordar nombroses contrasenyes o perdre temps introduint les seves dades de pagament quan compren per internet.

D'altra banda, les empreses que s'associen a aquest programa gaudeixen de la comoditat, confiança i familiaritat de l'experiència de compra d'Amazon a les seves pròpies pàgines web en oferir Amazon Pay com a mètode de pagament, la qual cosa també els ajuda a reduir el nombre d'abandons durant el procés de compra, així com a augmentar les vendes i fomentar la confiança dels seus clients.

"A mesura que els clients opten cada vegada amb més freqüència per realitzar les seves compres a través d'internet, ja sigui des del mòbil o bé a través d'altres dispositius connectats, les seves expectatives en termes de velocitat, comoditat i seguretat a l'hora de pagar per productes i serveis són cada vegada més altes", ha subratllat el director general d'Amazon Pay EU, Giulio Montemagno.

"En permetre als clients pagar per béns i serveis amb tan sols introduir les dades del seu compte d'Amazon.es, Amazon Pay simplifica el procés de pagament per als compradors i, al mateix temps, dona l'oportunitat a altres venedors d'arribar als milions de clients que Amazon té a tot el món", ha afegit.

El 2016, el nombre de transaccions realitzades a través d'Amazon Pay pràcticament es va duplicar respecte a l'any anterior, especialment gràcies a venedors en sectors com la venda de roba, viatges, productes digitals, assegurances i entreteniment.

Vueling, primera aerolínea a oferir Amazon Pay

"Estem molt orgullosos de ser la primera aerolínia d'Europa a oferir Amazon Pay en totes les nostres plataformes de comerç electrònic, ja sigui a les nostres webs, tant en format desktop com a mòbil, o en la nostra app. Vueling sempre s'ha caracteritzat per liderar la implantació de nous serveis que ofereixin una millor experiència als nostres clients", ha explicat la directora de Product Development & Innovation de Vueling, María Cardenal.

"Amazon Pay ens permet oferir comoditat i fiabilitat als nostres clients en el procés de compra, fent que la reserva dels seus vols sigui el més fàcil, segura i smart possible", ha afegit.

Més de 33 milions de clients de tot el món ja han usat Amazon Pay per fer les seves compres, més de la meitat de les quals han estat realitzades per membres d'Amazon Premium, és a dir, pels clients més actius i fidels d'Amazon.

El nombre de transaccions realitzades a través d'Amazon Pay pràcticament es va duplicar el 2016 i, actualment, clients de més de 170 països utilitzen Amazon Pay per comprar per internet. El 32% de les transaccions realitzades a través d'Amazon Pay es van dur a terme des de dispositius mòbils.

El nombre de venedors que utilitza Amazon Pay va augmentar el 2016 més d'un 120% respecte a l'any anterior.