La velocitat amb què es carreguen les pàgines web al mòbil és un dels aspectes que porten de cap als usuaris. Més de tres segons poden ser una tragèdia. De fet, el 40% dels internautes no accedirà a aquesta pàgina si, passats aquests tres segons, la web no apareix al dispositiu, segons dades de l'empresa Kissmetrics.

Per solucionar aquest problema Google va posar en marxa el 2016 la plataforma AMP (Accelerated Mobile Pages), un projecte de codi obert perquè webs amb gran quantitat de contingut es carreguin de fórma instantània al mòbil.

Les AMP apareixen en el cel·lular fins a un 85% més ràpid que les pàgines convencionals i la mitjana de càrrega no arriba a un segon. En concret, s'agilitza fins a quatre vegades la velocitat, el que es tradueix en una menor despesa de dades: fins a 10 vegades menys que les normals, segons Google. Al seu torn, això suposa una menor despesa de bateria.

La millora de l'experiència d'usuari repercuteix a més en el posicionament en les cerques de Google, el que també es coneix com SEO. La velocitat de càrrega és un dels aspectes que el cercador té en compte a l'hora d'atorgar una millor posició. A això se suma que els continguts són més fàcilment accessibles i llegibles en mòbils, un altre factor tingut en compte en SEO.

Com sé que accedeixo a una AMP?

Les AMP fan servir llenguatge HTML, com les webs normals. Google indexa les pàgines d'AMP si altres webs contenen enllaços a elles o fan referència a aquestes.

Per reconèixer aquestes pàgines, fixa't en el símbol d'un llampec acompanyat de les lletres AMP que apareix quan fas una cerca a Google amb el mòbil.

També es poden identificar a l'URL. Si es tracta d'una adreça AMP, apareixeran les sigles al principi de l'adreça del lloc web al qual volem a accedir.

No obstant això, l'AMP també té els seus desavantatges. Així, no admet la inserció de formularis ni les retransmissions de vídeo i altres elements que pesin massa, com els 'script', que permeten, per exemple, inserir botons per accedir a les xarxes socials.