La tecnologia ha inundat les nostres vides de manera que és present allà on mirem. Qualsevol element quotidià està carregat de tecnologia i, per descomptat, els automòbils són cada vegada més tecnològics. Mentre arriben els vehicles autònoms, que aviat ens portaran d'aquí cap allà sense que ens hàgim de preocupar de conduir, els fabricants s'afanyen a aconseguir un ecosistema d'informació i entreteniment digital que ens faci les travessies al volant més còmodes i segures. Per aquesta raó, els sistemes d’infoentreteniment dels cotxes actuals estan presidits per grans pantalles tàctils amb les quals es pot interactuar amb sistemes que són poc intuïtius i massa complexos.

Davant aquesta situació, els dos gegants de la telefonia mòbil, Apple i Google, van crear fa ja alguns anys les seves pròpies plataformes per interactuar amb qualsevol cotxe. Bé, amb qualsevol que inclogui aquestes estructures. Sota el nom de CarPlay -Apple- i Android Auto -Google- operen aquests dos sistemes que, de forma gratuïta, incorporen ja centenars de models de dotzenes de marques.

Al llarg de les darreres setmanes hem provat vehicles de tot tipus, de diferents preus, marques i amb diferents tecnologies, tot i que hi ha hagut un denominador comú: en gairebé tots els casos tant CarPlay com Android Auto van millorar considerablement la interacció amb el mòbil si els comparàvem amb els propis sistemes dels fabricants. I dins dels dos models mòbils, el d'Apple va ser clarament superior.

Siri marca la diferència

Interactuar per ordres de veu amb els sistemes que hem provat de les diferents marques és gairebé sempre molt poc intuïtiu. Els sistemes obliguen a parlar com si fossis un indi d'un western de Hollywood, i al final tot es torna massa complex. El sistema Android Auto és molt més senzill, quan volem donar ordres de navegació, per realitzar trucades o fer cerques. Però qui dicta el camí a seguir i marca la diferència és CarPlay, que té en Siri -l’assistent de veu de l’iPhone- el seu principal avantatge. Ordres quotidianes, fàcils de donar i dirigides a un sistema humanitzat, aconsegueixen que la conducció no només sigui més agradable, sinó també més segura. Així, per exemple, li podem dir a Siri que truqui a «la meva mare» o «al meu germà» i simplement ho fa. Sense preguntes ni problemes.

Mentre que tant CarPlay com Android Auto reconeixen certes ordres - «digues-me el temps que farà demà» o «digues-me la cotització borsària d'una empresa» -, tan sols el sistema d'Apple és capaç de realitzar certes accions molt útils al volant. Si per exemple ens arriba un missatge de text o un WhatsApp, el sistema d'Apple ens ho podrà llegir tan sols demanant-li-ho, mentre que Android Act! no. El mateix passa amb els correus electrònics. Per si això fos poc, CarPlay és ara sense fil i la connexió amb l'iPhone és molt més senzilla. Només falta que Apple es decideixi d'una vegada a incloure en el seu iPhone la càrrega sense fils que cada vegada porten més cotxes.