L´aplicació WhatsApp, amb 1.500 milions d´usuaris en més de 180 països, ha estrenat aquest any una versió per a empreses (WhatsApp Business) que permet a les companyies relacionar-se amb els seus clients a través d´aquest popular servei de missatgeria instantània. Diverses cadenes hoteleres, entre elles Meliá i Accor, acaben d´estrenar aquest sistema per comunicar-se amb els seus hostes.

Avui dia, els clients volen connectar-se amb les empreses de la mateixa manera que xategen amb els seus amics i familiars, de forma senzilla i ràpida. Amb la incorporació d´aquesta tecnologia, el clàssic telèfon que trobem a la tauleta de nit queda substituït per el seu propi dispositiu que li permetrà enviar missatges independentment de si es troba o no dins de l´hotel, abans, durant o després de la seva estada. Aquesta solució permet, a més, impulsar la proximitat amb el client i desenvolupar innovació en el sector, un requisit cada cop més buscat entre els hotels.

Com funciona WhatsApp Business?

La nova aplicació compta amb les següents característiques:

€ Perfil d´empresa: L´usuari pot crear un perfil per al seu negoci perquè els clients trobin ràpidament informació rellevant, com a pàgina web, ubicació, o informació de contacte.

€ Eines de missatgeria: Les empreses poden utilitzar missatges d´absència o un missatge de benvinguda (en iniciar una conversa per primera vegada).

€ Suport a telèfons fixos convencionals: Es pot utilitzar WhatsApp Business amb un número de telèfon fix (o tradicional), i els clients poden enviar missatges a aquest nombre.

€ Dos WhatsApp en el mateix telèfon: Les aplicacions, WhatsApp Business i WhatsAppMessenger es poden fer servi en el mateix dispositiu, però cada aplicació haurà de tenir el seu propi número de telèfon.

€ WhatsApp Web: També es pot respondre als missatges dels clients des del navegador de l´ordinador.

Els clients podran seguir utilitzant WhatsApp com sempre ho han fet, no necessiten descarregar una aplicació nova. I també podran controlar els missatges que reben, amb l´opció de bloquejar qualsevol nombre, incloent empreses, o reportar-ho com spam.

El futur d´aquesta aplicació al sector hoteler és incert però està clar que resulta fonamental estar present en tots els canals on el client espera trobar-nos, i WhatsApp és sens dubte un d´ells.