13 de novembre de 2018
13.11.2018

Diari de Girona s'alia amb Amazon per ajudar els seus lectors en el Black Friday

De la mà del gegant mundial del comerç electrònic podran trobar les millors i més suculentes ofertes entre milers de productes, personalitzades per a vostès segons el que ens hagin demanat al web

13.11.2018 | 21:51
Diari de Girona s'alia amb Amazon per ajudar els seus lectors en el Black Friday

A Diari de Girona hem aconseguit tancar una important aliança amb el gegant mundial del comerç electrònic, Amazon, per oferir als nostres lectors les millors i més suculentes ofertes del Black Friday, en la categoria que cadascú triï.

Els «Caçadors d'Ofertes» del Diari de Girona realitzaran un servei personal i a mida, que permetrà als nostres lectors tenir en tot moment una informació privilegiada per poder comprar els millors productes al millor preu, en un dels dies de més vendes i millors descomptes de l'any a tot el món.

Per a això, l'aliança amb Amazon ens permetrà analitzar totes i cadascuna dels milers i milers d'ofertes que apareixeran aquella nit, amb l'objectiu de fer una selecció basada en els percentatges de descompte i en la qualitat del producte. Comptarem també amb la col·laboració de Compramejor.es i el seu equip d'experts, que ens ajudaran a valorar les ofertes fins a trobar les que millor s'adaptin als nostres lectors, en una imprescindible relació qualitat-preu.

I ho farem centrant-nos en 154 conjunts de productes perquè de debò la nostra informació sigui de servei i feta a la mesura de les necessitats de cadascun dels lectors.

No hem volgut fer un esforç per la quantitat, que seria molt més senzill. Perquè no és la nostra intenció donar-los una llista inabastable de productes rebaixats que d'altra banda ja podrien trobar per vostès mateixos amb una mica de paciència, encara que el més segur és que no els donés temps a veure'ls tots ni dedicant-hi el dia sencer.

Ni tan sols hem pretès apostar només per la qualitat, fent el que ja per si mateix seria un esforç considerable per fer-los arribar les 20 o 100 millors ofertes del dia.

Perquè això també ho farem, i podrà trobar aquesta llista a diaridegirona.cat pocs minuts després de començar el Black Friday. I serà d'una gran utilitat per a tots els que vulguin comprar i encara no sàpiguen què, o estiguin oberts a múltiples idees que un bon preu pugui convertir en compra.

També en el cas de les millors ofertes del dia li posarem tots els productes a un clic perquè pugui realitzar la seva compra sense esforç i en poc més d'un minut.

Les millors ofertes per al que vostè vulgui

A Diari de Girona hem volgut fer un esforç extra per superar el que ja existeix, i hem muntat un complex sistema d'anàlisi de dades per oferir-li a vostè, a cadascú, les ofertes concretes del segment de productes que vulgui.

Perquè per molt interessant que sigui, que segur ho és, no considerem que tingui el màxim valor seleccionar les millors motoserres per a algú que busca un televisor 4K.

Així que hem seleccionat més de 30 categories, que inclouen més de 150 conjunts de productes, perquè vostè pugui triar les millors ofertes d'allò en el que està més interessat.

Vol un altaveu Echo de Alexa? Vol que Alexa encengui la llum o apagui la televisió? Vol un rellotge amb GPS? Auriculars? Un robot aspirador, per fi a un preu assequible? Vol una guitarra? Un portàtil? Un mòbil nou? Un robot de cuina? Joguines per als seus fills? Una mica d'esport? Una màquina de cosir per al seu marit? Un bon vi? Videojocs? Alguna cosa per a la seva mascota? Productes de bellesa o peces de moda? Utensilis de cuina? Electrodomèstics? Aparells per cuidar la seva salut? Joies intel·ligents?...

Seran un total de 154 conjunts de productes per dir-nos des d'avui, al nostre web, de quins productes vol que li busquem les millors ofertes per al Black Friday i el CyberMonday.

La mecànica és tan òbvia com treballosa. Diari de Girona, en aliança amb Amazon.es i amb la col·laboració de Compramejor.es, farà un intens i ràpida anàlisi per trobar els millors descomptes€ però solament en els millors productes. I quan hàgim passat un primer filtre, realitzarem una segona i definitiva selecció de la qual sortiran no més de 20 unitats per cada producte, i que seran les que en opinió dels nostres experts presentin la millor relació qualitat-preu.

Una vegada que ho tinguem fet, en els primers minuts de la nit, li enviarem un correu avisant-li que ja té preparada la seva pàgina personal.

En aquell moment n'hi haurà prou amb què faci un clic en el botó per anar a la seva pàgina, única per a vostè, en la qual estaran llistades les ofertes seleccionades dels productes que prèviament ens hagi demanat.

La decisió de compra és cosa seva. Però una vegada a la seva pàgina personal, amb un sol clic podrà fer-se amb el seu producte favorit, probablement al millor preu de l'any.

Com funciona?

Vostè només ha d'entrar a la nostra web, diaridegirona.cat, on publicarem, cada dia des d'avui, i en un lloc preferencial, un article sobre «Els Caçadors d'Ofertes» del Diari de Girona.

Quan entri a l'article trobarà una llista de 32 categories de productes. A cadascuna podrà clicar si li interessa que li busquem ofertes d'aquella categoria o no. Si no hi està interessat, passarà automàticament a la següent categoria. Si clica en el sí, o en la categoria que se li mostra, s'obrirà una llista de productes més concrets. Cliqui llavors en un o en tots els que vulgui, i nosaltres li servirem una pàgina amb la nostra selecció d'ofertes de cadascun dels productes triats per vostè.

Els hem organitzat dins de 32 categories perquè no es trobi amb una llista interminable i inabastable, que probablement li seria més complexa de manejar. Només necessitem la seva adreça de correu, per enviar-li la pàgina, i el seu nom, per dirigir-nos a vostè.

Quan és el Black Friday?

El proper 23 de novembre arriba el desitjat Black Friday. El dia més esperat per milions de compradors que volen trobar ofertes increïbles des de les dotze de la nit i durant 24 hores. L'anomenat «Divendres Negre» se celebra sempre l'endemà al dia d'Acció de Gràcies. Una de les festes més grans i familiars dels EUA que té lloc tots els quarts dijous de novembre. El costum de les ofertes i els descomptes especials s'ha estès com la pólvora a la resta del món, i són moltíssimes les persones que aprofiten aquests dies per fer les compres nadalenques i aconseguir un estalvi important en multitud de productes. Descomptes del 40%, productes a meitat de preu, rebaixes d'un 70%... realment hi ha gangues increïbles en una data especial que va arribar a Espanya de la mà de Amazon i ara està a pràcticament totes les botigues.

Amazon Espanya, 16 compres per segon el 2017


Per fer-se una idea de la dimensió que ha adquirit el Black Friday a Espanya només s'han de mirar les dades de vendes d'Amazon l'any 2017. Un total de 1,4 milions de productes venuts en un sol dia, xifra que suposa 16 vendes per segon en què va ser, fins a aquest moment, el dia de més vendes a tota la història d'Amazon.es. Pel que fa a l'any anterior, 2016, les compres es van incrementar un 48%, i les comandes van augmentar en gairebé mig milió.

Entre els productes més venuts a Amazon.es durant el Black Friday de 2017 es troben: Targeta de memòria SanDisk Ultra Android microSDXC UHS-I de 64 GB. Rellotge multiesports Garmin Fenix 3 HR. Robot aspirador Conga Excellence 990 de Cecotec. Ordinador portàtil Lenovo Ideapad 320-15IKBN, de 15.6" HD. Retallador de barba Philips OneBlade QP2530/30. Smartphone Moto G 5ª Generació Plus.

Quan i perquè va néixer el CyberMonday?

El CyberMonday és el dilluns següent al Black Friday, i és un invent molt recent i lligat al món de les compres online, en un moment en el qual internet era conegut com el «ciberespai». La paraula se li atribueix al lloc web Hollisterco.com, segons Business Week. Però el terme va saltar a la fama quan va aparèixer en un comunicat de premsa de Shop.org, el 28 de novembre de 2005.

Aquell comunicat deia que «el CyberMonday es converteix ràpidament en un dels dies de compres en línia més importants de l'any». I la veritat és que era una forma d'intentar animar les compres per internet en un moment en què la desconfiança frenava la majoria dels intents. I tant que ho van aconseguir, perquè l'any passat als Estats Units les vendes del CyberMonday es van disparar fins als 6.600 milions de dòlars, gairebé duplicant la xifra de 2016. I van superar les vendes del Black Friday, que van arribar als 5.000 milions de dòlars. El que més es pregunta sobre aquest dia és la raó per la qual van triar el dilluns en comptes del dissabte, que semblaria més normal a l'hora de llançar-se a comprar tota classe de productes.

Però en aquell any les bones connexions a internet no estaven tan popularitzades, i la gent comprava sobretot des de la seva oficina, fet pel qual feia falta que els compradors estiguessin treballant. I així es va acabar amb la idea del CyberSaturday, que mai va arribar a existir.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook