El conseller delegat de Facebook, Mark Zuckerberg, va anunciar avui que l'empresa que dirigeix, propietària de la xarxa social que porta el seu nom, d'Instagram i de WhatsApp, entre altres, passarà a dir-se Meta per a reflectir la seva aposta per la realitat virtual.

Zuckerberg va revelar el canvi de nom en el marc de la conferència Connect sobre realitat augmentada i realitat virtual, en la qual va tornar a explicar la seva visió del que l'empresa ha batejat com "metavers", una realitat paral·lela 100% digital a la qual vol que Meta destini gran part de les seves inversions en els pròxims anys.

El canvi afecta únicament a l'empresa paraigua de totes aquestes aplicacions, de manera que la xarxa social continuarà dient-se Facebook i el canvi, a la pràctica, no tindrà gairebé cap efecte per a la immensa majoria d'usuaris.

Es tracta d'un moviment molt similar al dut a terme per Google el 2015, quan va reestructurar l'organització interna de la companyia i va crear una empresa matriu, Alphabet, amb diverses subsidiàries que inclouen a la mateixa Google, a Waymo (la divisió de vehicles autònoms) i al proveïdor d'internet Google Fiber, entre altres.

El canvi de nom es reflectirà en el mercat de valors de Nova York a partir de pròxim 1 de desembre, quan la signatura que ara cotitza sota les sigles FB passarà a cotitzar amb les sigles MVRS.

En la seva presentació, Zuckerberg va mostrar diversos exemples del que, al seu judici, hauria de ser el futur de la humanitat en el "metavers", en el qual les persones es mourien amb els seus avatars personalitzats, els vestirien amb roba digital que comprarien dins d'aquest mateix univers i acudirien a esdeveniments com a concerts.

A mitjan octubre, Facebook va anunciar la creació de 10.000 nous llocs de treball a Europa en els pròxims cinc anys, amb l'objectiu precisament de donar forma al "metavers"